Connect with us

Latest

Analysis

News

The Creation of RussiaGate

The scandal originates with two documents – the CrowdStrike report and the Trump Dossier – both paid for by the Democrats

Joe Lauria

Published

on

8,515 Views

The two sources that originated the allegations claiming that Russia meddled in the 2016 election without providing convincing evidence — were both paid for by the Democratic National Committee, and in one instance also by the Clinton campaign: the Steele dossier and the CrowdStrike analysis of the DNC servers. Think about that for a minute.

We have long known that the DNC did not allow the FBI to examine its computer server for clues about who may have hacked it – or even if it was hacked – and instead turned to CrowdStrike, a private company co-founded by a virulently anti-Putin Russian. Within a day, CrowdStrike blamed Russia on dubious evidence.

And, it has now been disclosed that the Clinton campaign and the DNC paid for opposition research memos written by former British MI6 intelligence agent Christopher Steele using hearsay accusations from anonymous Russian sources to claim that the Russian government was blackmailing and bribing Donald Trump in a scheme that presupposed that Russian President Vladimir Putin foresaw Trump’s presidency years ago when no one else did.

Since then, the U.S. intelligence community has struggled to corroborate Steele’s allegations, but those suspicions may have still been the basis of the thinking of President Obama’s intelligence chiefs who, according to Director of National Intelligence James Clapper, “hand-picked” the analysts who produced the Jan. 6 “assessment” claiming that Russia interfered in the U.S. election.

In other words, possibly all of the Russia-gate allegations, which have been taken on faith by Democratic partisans and members of the anti-Trump Resistance, trace back to claims paid for or generated by Democrats.

An Important Message from the Editor of The Duran

If for a moment one could remove the sometimes justified hatred that many people feel toward Trump, it would be impossible to avoid the impression that the scandal may have been cooked up by the DNC and the Clinton camp in league with Obama’s intelligence chiefs to serve political and geopolitical aims.

Absent new evidence based on forensic or documentary proof, we could be looking at a partisan concoction devised in the midst of a bitter general election campaign, a manufactured “scandal” that also has fueled a dangerous New Cold War against Russia; a case of a dirty political “oppo” serving American ruling interests in reestablishing the dominance over Russia that they enjoyed in the 1990s, as well as feeding the voracious budgetary appetite of the Military-Industrial Complex.

Though lacking independent evidence of the core Russia-gate allegations, the “scandal” continues to expand into wild exaggerations about the impact of a tiny number of social media pages suspected of having links to Russia but that apparently carried very few specific campaign messages. (Some pages reportedly were devoted to photos of puppies.)

The indictment of former Trump campaign manager Paul Manafort on tax and money laundering charges is not linked to the core allegation of Russia-gate: that Russia colluded with the Trump campaign to flip the election to Trump. The only alleged crime on the books is that Russia stole DNC and Clinton campaign manager John Podesta’s emails. Collusion in itself is not a crime unless it is part of committing an offense. There is no statute against accepting opposition research from a foreign government either. If that were the case then the Clinton campaign would have broken the law.  Based on the evidence so far, only one campaign has sought and paid for opposition research from Russians, and it’s not Trump’s.  Trump’s campaign was twice offered supposed Russian dirt on Clinton, but not by Russia—instead by a British entertainment promoter and a non-Russian professor (to low-level Trump foreign policy advisor George Papadopoulos, who was indicted only for lying to the FBI about it.) In neither case was any dirt delivered. Only the Clinton campaign got any from Russians, and most of it is unverified.

Cash for Trash’

Based on what is now known, Wall Street buccaneer Paul Singer paid for GPS Fusion, a Washington-based research firm, to do opposition research on Trump during the Republican primaries, but dropped the effort in May 2016 when it became clear Trump would be the GOP nominee. GPS Fusion has strongly denied that it hired Steele for this work or that the research had anything to do with Russia.

Then, in April 2016 the DNC and the Clinton campaign paid its Washington lawyer Marc Elias to hire Fusion GPS to unearth dirt connecting Trump to Russia. This was three months before the DNC blamed Russia for hacking its computers and supposedly giving its stolen emails to WikiLeaks to help Trump win the election.

The Clinton campaign and the Democratic National Committee retained Fusion GPS to research any possible connections between Mr. Trump, his businesses, his campaign team and Russia, court filings revealed this week,” The New York Times reported on Friday night. Linking Trump to Moscow as a way to bring Russia into the election story was the Democrats’ aim from the start. Tying presidential candidates to Moscow was a time-honored tradition during the first Cold War. In fact, Hillary Clinton’s husband was attacked by George H.W. Bush for spending a week as a student on a tourist trip to Moscow in 1969.  As there is now a second Cold War it only makes sense that the Democrats would revive the charge.

Fusion GPS then hired Steele who ran MI6’s Russia desk, it says for the first time, to dig up that dirt in Russia for the Democrats. Steele produced classic opposition research, not an intelligence assessment or conclusion, although it was written in a style and formatted to look like one.

It’s important to realize that Steele was no longer working for an government intelligence agency, which by rule, if not always in practice, would have imposed strict standards on his work and possibly disciplined him for injecting false information into the government’s decision-making. Instead, he was working for a political party and a presidential candidate looking for dirt that would hurt their opponent, what the Clintons used to call “cash for trash” when they were the targets.

Had Steele been doing legitimate intelligence work for his government, he would have taken a far different approach. Intelligence professionals are not supposed to just give their bosses what their bosses want to hear. So, Steele would have verified his information. And it would have gone through a process of further verification by other intelligence analysts in his and perhaps other intelligence agencies. For instance, in the U.S., a National Intelligence Estimate requires vetting by all 17 intelligence agencies and incorporates dissenting opinions.

Instead Steele was producing a piece of purely political research and had different motivations. The first might well have been money, as he was being paid specifically for this project, not as part of his work on a government salary presumably serving all of society. Secondly, to continue being paid for each subsequent memo that he produced he would have been incentivized to please his clients or at least give them enough so they would come back for more.  Steele may have had a political motivation as well, as Britain has an even worse view of Russia than the U.S. does, going back to the Great Game in Central Asia. The British establishment was fiercely anti-Trump as British intelligence was the first to raise Trump-Russia collusion allegations, before U.S. sniffed it. 

Dirty Stuff

Opposition research is about getting dirt to be used in a mud-slinging political campaign, in which wild charges against candidates are the norm. This “oppo” is full of unvetted rumor and innuendo with enough facts mixed in to make it seem credible. There was so much dubious stuff in Steele’s memos that the FBI was unable to confirm its most salacious allegations and apparently refuted several key points. The origins of Russia hacking the DNC computers is also in Steele’s memos. He quotes Source E, described as an ethnic Russian close to Trump, saying the Russians did it.  Why someone close to Trump, who was not in Russia, would allege that, is a mystery.  For that matter, Steele never went to Russia for his research either, and it’s not known if he paid his sources. But Steele’s unsubstantiated allegation of hacking was bought wholesale (for a huge fee) by the Clinton campaign, which blamed Russia for a “hack” the minute the emails were published.

Significantly, the corporate news media, which was largely partial to Clinton, didn’t report the fantastic allegations after people close to the Clinton campaign began circulating the lurid stories before the election, hoping the material would pop up in the news. To their credit, established media outlets recognized this as ammunition against a political opponent, not a serious document.

Despite this, the dossier was shared with the FBI by Steele in the summer of 2016 and apparently became the basis for the FBI to seek Foreign Intelligence Surveillance Act warrants against members of Trump’s campaign. More alarmingly, it may have formed the basis for much of the Jan. 6 intelligence“assessment” by those “hand-picked” analysts from three U.S. intelligence agencies – the CIA, the FBI and the NSA – not all 17 agencies that Hillary Clinton continues to insist were involved. (Obama’s intelligence chiefs, DNI Clapper and CIA Director John Brennan, publicly admitted that only three agencies took part and The New York Times printed a correction saying so.)

Then FBI Director James Comey told Congress the Steele dossier was  “one of the sources of information the bureau has used to bolster its investigation.” Clapper gave twisted testimony to Congress saying that while U.S. intelligence did not “rely” on Steele, it certainly took it into consideration. He said U.S. intelligence “has not made any judgment that the information in this document is reliable, and we did not rely upon it in any way for our conclusions. However, part of our obligation is to ensure that policymakers are provided with the fullest possible picture of any matters that might affect national security.” 

If in fact the Steele memos were a primary basis for the Russia collusion allegations against Trump, then there may be no credible evidence at all. It could be that because the three agencies knew the dossier was dodgy that there was no substantive proof in the Jan. 6 “assessment.” Even so, a summary of the Steele allegations were included in a secret appendix that Comey described to then-President-elect Trump just two weeks before his inauguration.

Five days later, after the fact of Comey’s briefing was leaked to the press, the Steele dossier was published in full by the sensationalist website BuzzFeed behind the excuse that the allegations’ inclusion in the classified annex of a U.S. intelligence report justified the dossier’s publication regardless of doubts about its accuracy.

Russian Fingerprints

The other source of blame about Russian meddling came from the private company CrowdStrike, hired by the same Democratic Party law firm that hired Steele, because the DNC blocked the FBI from examining its server after a suspected hack. Within a day, CrowdStrike claimed to find Russian “fingerprints” in the metadata of a DNC opposition research document, which had been revealed by an Internet site called DCLeaks, showing Cyrillic letters and the name of the first Soviet intelligence chief. That supposedly implicated Russia.

CrowdStrike also claimed that the alleged Russian intelligence operation was extremely sophisticated and skilled in concealing its external penetration of the server. But CrowdStrike’s conclusion about Russian “fingerprints” resulted from clues that would have been left behind by extremely sloppy hackers or inserted intentionally to implicate the Russians.

CrowdStrike’s credibility was further undermined when Voice of America reported on March 23, 2017, that the same software the company says it used to blame Russia for the hack wrongly concluded that Moscow also had hacked Ukrainian government howitzers on the battlefield in eastern Ukraine.

An influential British think tank and Ukraine’s military are disputing a report that the U.S. cyber-security firm CrowdStrike has used to buttress its claims of Russian hacking in the presidential election,” VOA reported. A day later CrowdStrike rewrote the software. Dimitri Alperovitch, a CrowdStrike co-founder, is also a senior fellow at the anti-Russian Atlantic Council think tank in Washington.

More speculation about the alleged election hack was raised with WikiLeaks’ Vault 7 release, which revealed that the CIA is not beyond covering up its own hacks by leaving clues implicating others. Plus, there’s the fact that WikiLeaks founder Julian Assange has declared again and again that WikiLeaks did not get the Democratic emails from the Russians. Buttressing Assange’s denials of a Russian role, WikiLeaks associate Craig Murray, a former British ambassador to Uzbekistan, said he met a person connected to the leak during a trip to Washington last year.

And, William Binney, maybe the best mathematician to ever work at the National Security Agency, and former CIA analyst Ray McGovern have published a technical analysis of one set of Democratic email metadata showing that a transatlantic “hack” would have been impossible and that the evidence points to a likely leak by a disgruntled Democratic insider. Binney has further stated that if it were a “hack,” the NSA would have been able to detect it and make the evidence known.

Fueling Neo-McCarthyism

Despite these doubts, which the U.S. mainstream media has largely ignored, Russia-gate has grown into something much more than an election story. It has unleashed a neo-McCarthyite attack on Americans who are accused of being dupes of Russia if they dare question the evidence of the Kremlin’s guilt.

Just weeks after last November’s election, The Washington Post published a front-page story touting a blacklist from an anonymous group, called PropOrNot, that alleged that 200 news sites, including Consortiumnews.com and other leading independent news sources, were either willful Russian propagandists or “useful idiots.”

Last week, a new list emerged with the names of over 2,000 people, mostly Westerners, who have appeared on RT, the Russian government-financed English-language news channel. The list was part of a report entitled, “The Kremlin’s Platform for ‘Useful Idiots’ in the West,” put out by an outfit called European Values, with a long list of European funders.

Included on the list of “useful idiots” absurdly are CIA-friendly Washington Post columnist David Ignatius; David Brock, Hillary Clinton’s opposition research chief; and U.N. Secretary General Antonio Guterres.

The report stated: “Many people in Europe and the US, including politicians and other persons of influence, continue to exhibit troubling naïveté about RT’s political agenda, buying into the network’s marketing ploy that it is simply an outlet for independent voices marginalised by the mainstream Western press. These ‘useful idiots’ remain oblivious to RT’s intentions and boost its legitimacy by granting interviews on its shows and newscasts.”

The intent of these lists is clear: to shut down dissenting voices who question Western foreign policy and who are usually excluded from Western corporate media. RT is often willing to provide a platform for a wider range of viewpoints, both from the left and right. American ruling interests fend off critical viewpoints by first suppressing them in corporate media and now condemning them as propaganda when they emerge on RT.

Geopolitical Risks

More ominously, the anti-Russia mania has increased chances of direct conflict between the two nuclear superpowers. The Russia-bashing rhetoric not only served the Clinton campaign, though ultimately to ill effect, but it has pushed a longstanding U.S.-led geopolitical agenda to regain control over Russia, an advantage that the U.S. enjoyed during the Yeltsin years in the 1990s.

After the collapse of the Soviet Union in 1991, Wall Street rushed in behind Boris Yeltsin and Russian oligarchs to asset strip virtually the entire country, impoverishing the population. Amid widespread accounts of this grotesque corruption, Washington intervened in Russian politics to help get Yeltsin re-elected in 1996. The political rise of Vladimir Putin after Yeltsin resigned on New Year’s Eve 1999 reversed this course, restoring Russian sovereignty over its economy and politics.

That inflamed Hillary Clinton and other American hawks whose desire was to install another Yeltsin-like figure and resume U.S. exploitation of Russia’s vast natural and financial resources. To advance that cause, U.S. presidents have supported the eastward expansion of NATO and have deployed 30,000 troops on Russia’s border.

In 2014, the Obama administration helped orchestrate a coup that toppled the elected government of Ukraine and installed a fiercely anti-Russian regime. The U.S. also undertook the risky policy of aiding jihadists to overthrow a secular Russian ally in Syria. The consequences have brought the world closer to nuclear annihilation than at any time since the Cuban missile crisis in 1962.

In this context, the Democratic Party-led Russia-gate offensive was intended not only to explain away Clinton’s defeat but to stop Trump — possibly via impeachment or by inflicting severe political damage — because he had talked, insincerely it is turning out, about detente with Russia. And that did not fit in well with the plan at all.

A version of this story first appeared on Consortiumnews.com.

Liked it? Take a second to support The Duran on Patreon!
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of

Latest

Bercow blocks Brexit vote, May turns to EU for lifeline (Video)

The Duran Quick Take: Episode 112.

Alex Christoforou

Published

on

The Duran’s Alex Christoforou and Editor-in-Chief Alexander Mercouris discuss Theresa May’s latest Brexit dilemma, as House of Commons Speaker John Bercow, shocked the world by citing a 1604 precedent that now effectively blocks May’s third go around at trying to pass her treacherous Brexit deal through the parliament.

All power now rests with the Brussels, as to how, if and when the UK will be allowed to leave the European Union.

Remember to Please Subscribe to The Duran’s YouTube Channel.

Follow The Duran Audio Podcast on Soundcloud.

Via Bloomberg


Theresa May claims Brexit is about taking back control. Ten days before the U.K. is due to leave the European Union, it looks like anything but.

House of Commons Speaker John Bercow’s intervention, citing precedent dating back to 1604, to rule out a repeat vote on May’s already defeated departure deal leaves the prime minister exposed ahead of Thursday’s EU summit in Brussels.

Bercow, whose cries of “Orrdurrr! Orrdurrr!’’ to calm rowdy lawmakers have gained him a devoted international following, is now the pivotal figure in the Brexit battle. May’s team privately accuse him of trying to frustrate the U.K.’s exit from the EU, while the speaker’s admirers say he’s standing up for the rights of parliament against the executive.

If just one of the 27 other states declines May’s summit appeal to extend the divorce timetable, then the no-deal cliff edge looms for Britain’s departure on March 29. If they consent, it’s unclear how May can meet Bercow’s test that only a substantially different Brexit agreement merits another vote in parliament, since the EU insists it won’t reopen negotiations.

Caught between Bercow and Brussels, May’s room for maneuver is shrinking. Amid rumblings that their patience with the U.K. is near exhaustion, EU leaders are girding for the worst.

Liked it? Take a second to support The Duran on Patreon!
Continue Reading

Latest

President Putin signs law blocking fake news, but the West makes more

Western media slams President Putin and his fake news law, accusing him of censorship, but an actual look at the law reveals some wisdom.

Seraphim Hanisch

Published

on

The TASS Russian News Agency reported on March 18th that Russian President Vladimir Putin signed off on a new law intended to block distorted or untrue information being reported as news. Promptly after he did so, Western news organizations began their attempt to “spin” this event as some sort of proof of “state censorship” in the oppressive sense of the old Soviet Union. In other words, a law designed to prevent fake news was used to create more fake news.

One of the lead publications is a news site that is itself ostensibly a “fake news” site. The Moscow Times tries to portray itself as a Russian publication that is conducted from within Russian borders. However, this site and paper is really a Western publication, run by a Dutch foundation located in the Netherlands. As such, the paper and the website associated have a distinctly pro-West slant in their reporting. Even Wikipedia noted this with this comment from their entry about the publication:

In the aftermath of the Ukrainian crisis, The Moscow Times was criticized by a number of journalists including Izvestia columnist Israel Shamir, who in December 2014 called it a “militant anti-Putin paper, a digest of the Western press with extreme bias in covering events in Russia”.[3] In October 2014 The Moscow Times made the decision to suspend online comments after an increase in offensive comments. The paper said it disabled comments for two reasons—it was an inconvenience for its readers as well as being a legal liability, because under Russian law websites are liable for all content, including user-generated content like comments.[14]

This bias is still notably present in what is left of the publication, which is now an online-only news source. This is some of what The Moscow Times had to say about the new fake news legislation:

The bills amending existing information laws overwhelmingly passed both chambers of Russian parliament in less than two months. Observers and some lawmakers have criticized the legislation for its vague language and potential to stifle free speech.

The legislation will establish punishments for spreading information that “exhibits blatant disrespect for the society, government, official government symbols, constitution or governmental bodies of Russia.”

Insulting state symbols and the authorities, including Putin, will carry a fine of up to 300,000 rubles and 15 days in jail for repeat offenses.

As is the case with other Russian laws, the fines are calculated based on whether the offender is a citizen, an official or a legal entity.

More than 100 journalists and public figures, including human rights activist Zoya Svetova and popular writer Lyudmila Ulitskaya, signed a petition opposing the laws, which they labeled “direct censorship.”

This piece does give a bit of explanation from Dmitry Peskov, showing that European countries also have strict laws governing fake news distribution. However, the Times made the point of pointing out the idea of “insulting governmental bodies of Russia… including Putin” to bolster their claim that this law amounts to real censorship of the press. It developed its point of view based on a very short article from Reuters which says even less about the legislation and how it works.

However, TASS goes into rather exhaustive detail about this law, and it also gives rather precise wording on the reason for the law’s passage, as well as how it is to be enforced. We include most of this text here, with emphases added:

Russian President Vladimir Putin has signed a law on blocking untrue and distorting information (fake news). The document was posted on the government’s legal information web portal.

The document supplements the list of information, the access to which may be restricted on the demand by Russia’s Prosecutor General or his deputies. In particular, it imposes a ban on “untrue publicly significant information disseminated in the media and in the Internet under the guise of true reports, which creates a threat to the life and (or) the health of citizens, property, a threat of the mass violation of public order and (or) public security, or the threat of impeding or halting the functioning of vital infrastructural facilities, transport or social infrastructure, credit institutions, energy, industrial or communications facilities.”

Pursuant to the document, in case of finding such materials in Internet resources registered in accordance with the Russian law on the mass media as an online media resource, Russia’s Prosecutor General or his deputies will request the media watchdog Roskomnadzor to restrict access to the corresponding websites.

Based on this request, Roskomnadzor will immediately notify the editorial board of the online media resource, which is in violation of the legislation, about the need to remove untrue information and the media resource will be required to delete such materials immediately. If the editorial board fails to take the necessary measures, Roskomnadzor will send communications operators “a demand to take measures to restrict access to the online resource.”

In case of deleting such untrue information, the website owner will notify Roskomnadzor thereof, following which the media watchdog will “hold a check into the authenticity of this notice” and immediately inform the communications operator about the resumption of the access to the information resource.
The conditions for the law are very specific, as are the penalties for breaking it. TASS continued:

Liability for breaching the law

Simultaneously, the Federation Council approved the associated law with amendments to Russia’s Code of Administrative Offences, which stipulates liability in the form of penalties of up to 1.5 million rubles (around $23,000) for the spread of untrue and distorting information.

The Code’s new article, “The Abuse of the Freedom of Mass Information,” stipulates liability for disseminating “deliberately untrue publicly significant information” in the media or in the Internet. The penalty will range from 30,000 rubles ($450) to 100,000 rubles ($1,520) for citizens, from 60,000 rubles ($915) to 200,000 rubles ($3,040) for officials and from 200,000 rubles to 500,000 rubles ($7,620) for corporate entities with the possible confiscation of the subject of the administrative offence.

Another element of offence imposes tighter liability for the cases when the publication of false publicly significant information has resulted in the deaths of people, has caused damage to the health or property, prompted the mass violation of public order and security or has caused disruption to the functioning of transport or social infrastructure facilities, communications, energy and industrial facilities and banks. In such instances, the fines will range from 300,000 rubles to 400,000 rubles ($6,090) for citizens, from 600,000 rubles to 900,000 rubles ($13,720) for officials, and from 1 million rubles to 1.5 million rubles for corporate entities.

While this legislation can be spun (and is) in the West as anti-free speech, one may also consider the damage that has taken place in the American government through a relentless attack of fake news from most US news outlets against President Trump. One of the most notable effects of this barrage has been to further degrade and destroy the US’ relationship with the Russian Federation, because even the Helsinki Summit was attacked so badly that the two leaders have not been able to get a second summit together.

While it is certainly a valued right of the American press to be unfettered by Congress, and while it is also certainly vital to criticize improper practices by government officials, the American news agencies have gone far past that, to deliberately dishonest attacks, based in innuendo and everything possible that was formerly only the province of gossip tabloid publications. The effort has been to defame the President, not to give proper or due criticism to his policies, nor credit. It can be properly stated that the American press has abused its freedom of late.

This level of abuse drew a very unusual comment from the US president, who wondered on Twitter about the possibility of creating a state-run media center in the US to counter fake news:

Politically correct for US audiences? No. But an astute point?

Definitely.

Freedom in anything also presumes that those with that freedom respect it, and further, that they respect and apply the principle that slandering people and institutions for one’s own personal, business or political gain is wrong. Implied in the US Constitution’s protection of the press is the notion that the press itself, as the rest of the country, is accountable to a much Higher Authority than the State. But when that Authority is rejected, as so much present evidence suggests, then freedom becomes the freedom to misbehave and to agitate. It appears largely within this context that the Russian law exists, based on the text given.

Further, by hitting dishonest media outlets in their pocketbook, rather than prison sentences, the law appears to be very smart in its message: “Do not lie. If you do, you will suffer where it counts most.”

Considering that news media’s purpose is to make money, this may actually be a very smart piece of legislation.

Liked it? Take a second to support The Duran on Patreon!
Continue Reading

Latest

ABC’s Ted Koppel admits mainstream media bias against Trump [Video]

The mainstream news media has traded informing the public for indoctrinating them, but the change got called out by an “old-school” journo.

Seraphim Hanisch

Published

on

Fox News reported on March 19th that one of America’s most well-known TV news anchors, Ted Koppel, noted that the once-great media outlets like The New York Times and The Washington Post, have indeed traded journalistic excellence for hit pieces for political purposes. While political opinions in the mainstream press are certainly within the purview of any publication, this sort of writing can hardly be classified as “news” but as “Opinion” or more widely known, “Op-Ed.”

We have two videos on this. The first is the original clip showing the full statement that Mr. Koppel gave. It is illuminating, to say the least:

Tucker Carlson and Brit Hume, a former colleague of Mr. Koppel, added their comments on this admission in this second short video piece, shown here.

There are probably a number of people who have watched this two-year onslaught of slander and wondered why there cannot be a law preventing this sort of misleading reporting. Well, Russia passed a law to stop it, hitting dishonest media outlets in their pocketbook. It is a smart law because it does not advocate imprisonment for bad actors in the media, but it does fine them.

Going to prison for reporting “the truth” looks very noble. Having to pay out of pocket for it is not so exciting.

Newsmax and Louder with Crowder both reported on this as well.

This situation of dishonest media has led to an astonishing 77% distrust rating among Americans of their news media, this statistic being reported by Politico in 2018. This represents a nearly diametric reversal in trust from the 72% trust rating the country’s news viewers gave their news outlets in 1972. These statistics come from Gallup polls taken through the years.

 

Liked it? Take a second to support The Duran on Patreon!
Continue Reading

JOIN OUR YOUTUBE CHANNEL

Your donations make all the difference. Together we can expose fake news lies and deliver truth.

Amount to donate in USD$:

5 100

Validating payment information...
Waiting for PayPal...
Validating payment information...
Waiting for PayPal...
Advertisement

Advertisement

Quick Donate

The Duran
EURO
DONATE
Donate a quick 10 spot!
Advertisement
Advertisement

Advertisement

The Duran Newsletter

Trending