Connect with us

Latest

News

New evidence shows DNC server files were downloaded directly to USB drive, not hacked by Russians

DNC files were not hacked, but downloaded directly onto a USB drive.

Alex Christoforou

Published

on

4,845 Views

Now that the liberal left mainstream media is fixated on their latest Trump-Russia collusion smoking gun, with the revelation that Donald Trump Jr., **GASP**, spoke with a lawyer from Russia about adoption stuff, it is important to take a step back and realize that this entire Hillary Clinton concocted Russia collusion narrative started with a DNC server hack that the FBI never investigated, and now (according to an independent researcher known as The Forensicator) was not even a hack, but a document download onto a USB drive.

The evidence points to a DNC inside job. Via Disobedient Media….

New meta-analysis has emerged from a document published today by an independent researcher known as The Forensicator, which suggests that files eventually published by the Guccifer 2.0 persona were likely initially downloaded by a person with physical access to a computer possibly connected to the internal DNC network. The individual most likely used a USB drive to copy the information. The groundbreaking new analysis irrevocably destroys the Russian hacking narrative, and calls the actions of Crowdstrike and the DNC into question.

The document supplied to Disobedient Media via Adam Carter was authored by an individual known as The Forensicator. The full document referenced here has been published on their blog. Their analysis indicates the data was almost certainly not accessed initially by a remote hacker, much less one in Russia. If true, this analysis obliterates the Russian hacking narrative completely.

The Forensicator specifically discusses the data that was eventually published by Guccifer 2.0 under the title “NGP-VAN.”  This should not be confused with the separate publication of the DNC emails by Wikileaks. This article focuses solely on evidence stemming from the files published by Guccifer 2.0, which were previously discussed in depth by Adam Carter.

Disobedient Media previously reported that Crowdstrike is the only group that has directly analyzed the DNC servers. Other groups including Threat Connect have used the information provided by Crowdstrike to claim that Russians hacked the DNC. However, their evaluation was based solely on information ultimately provided by Crowdstrike; this places the company in the unique position of being the only direct source of evidence that a hack occurred.

The group’s President Shawn Henry is a retired executive assistant director of the FBI while their co-founder and CTO, Dmitri Alperovitch, is a senior fellow at the Atlantic Council, which as we have reported, is linked to George Soros. Carter has stated on his website that “At present, it looks a LOT like Shawn Henry & Dmitri Alperovitch (CrowdStrike executives), working for either the HRC campaign or DNC leadership were very likely to have been behind the Guccifer 2.0 operation.” Carter’s website was described by Wikileaks as a useful source of primary information specifically regarding Guccifer 2.0.

Carter recently spoke to Disobedient Media, explaining that he had been contacted by The Forensicator, who had published a document which contained a detailed analysis of the data published by Guccifer 2.0 as  “NGP-VAN.”

The document states that the files that eventually published as “NGP-VAN” by Guccifer 2.0 were first copied to a system located in the Eastern Time Zone, with this conclusion supported by the observation that “the .7z file times, after adjustment to East Coast time fall into the range of the file times in the .rar files.” This constitutes the first of a number of points of analysis which suggests that the information eventually published by the Guccifer 2.0 persona was not obtained by a Russian hacker.

According to Disobedient Media, The Forensicator stated in their analysis that a USB drive was most likely used to boot Linux OS onto a computer that either contained the alleged DNC files or had direct access to them.

They also explained toDisobedient Media that in this situation one would simply plug a USB drive with the LinuxOS into a computer and reboot it; after restarting, the computer would boot from the USB drive and load Linux instead of its normal OS. A large amount of data would then be copied to this same USB drive.

In this case, additional files would have been copied en masse, to be “pruned” heavily at a later time when the 7zip archive now known as NGP-VAN was built. The Forensicator wrote that if 1.98 GB of data had been copied at a rate of 22.6 MB/s and time gaps t were noticed at the top level of the NGP-VAN 7zip file were attributed to additional file copying, then approximately 19.3 GB in total would have been copied. In this scenario, the 7zip archive (NGP-VAN) would represent only about 10% of the total amount of data that was collected.

The very small proportion of files eventually selected for use in the creation of the “NGP-VAN” files were later published by the creators of the Guccifer 2.0  persona. This point is especially significant, as it suggests the possibility that up to 90% of the information initially copied was never published.

The use of a USB drive would suggest that the person first accessing the data could not have been a Russian hacker. In this case, the person who copied the files must have physically interacted with a computer that had access to what Guccifer 2.0 called the DNC files. A less likely explanation for this data pattern where large time gaps were observed between top level files and directories in the 7zip file, can be explained by the use of ‘think time’ to select and copy 1.9 GB of individual files, copied in small batches with think time interspersed. In either scenario, Linux would have been booted from a USB drive, which fundamentally necessitates physical access to a computer with the alleged DNC files.

The Forensicator believed that using the possible ‘think-time’ explanation to explain the time-gaps was a less likely explanation for the data pattern available, with a large amount of data most likely copied instantaneously,  later “pruned” in the production of the Guccifer 2.0’s publication of the NGP-VAN files.

Both the most likely explanation and the less likely scenario provided by The Forensicator’s analysis virtually exclude the possibility of a Russian or remote hacker gaining external access to the files later published as “NGP-VAN.”  In both cases,  the physical presence of a person accessing a containing DNC information would be required.

Importantly, The Forensicator concluded that the chance that the files had been accessed and downloaded remotely over the internet were too small to give this idea any serious consideration. He explained that the calculated transfer speeds for the initial copy were much faster than can be supported by an internet connection. This is extremely significant and completely discredits allegations of Russian hacking made by both Guccifer 2.0 and Crowdstrike.

This conclusion is further supported by analysis of the overall transfer rate of 23 MB/s. The Forensicator described this as “possible when copying over a LAN, but too fast to support the hypothetical scenario that the alleged DNC data was initially copied over the Internet (esp. to Romania).” Guccifer 2.0 had claimed to originate in Romania. So in other words, this rate indicates that the data was downloaded locally,  possibly using the local DNC network. The importance of this finding in regards to destroying the Russian hacking narrative cannot be overstated.

If the data is correct, then the files could not have been copied over a remote connection and so therefore cannot have been “hacked by Russia.”

The use of a USB drive would also strongly suggest that the person copying the files had physical access to a computer most likely connected to the local DNC network. Indications that the individual used a USB drive to access the information over an internal connection, with time stamps placing the creation of the copies in the East Coast Time Zone, suggest that  the individual responsible for initially copying what was eventually published by the Guccifer 2.0 persona under the title “NGP-VAN”  was located in the Eastern United States, not Russia.

The implications of The Forensicator‘s analysis in combination with Adam Carter‘s work, suggest that at the very least, the Russian hacking narrative is patently false. Adam Carter has a strong grasp on the NGP-VAN files and Guccifer 2.0, with his website on the subject called a “good source” by Wikileaks via twitter. Carter told Disobedient Media that in his opinion the analysis provided by The Forensicator was accurate, but added that if changes are made to the work in future, any new conclusions would require further vetting.

On the heels of recent retractions by legacy media outlets like CNN and The New York Times, this could have serious consequences, if months of investigation into the matter by authorities are proven to have been based on gross misinformation based solely on the false word of Crowdstrike.

Assange recently lamented widespread ignorance about the DNC Leak via Twitter, specifically naming Hillary Clinton, the DNC, the Whitehouse and mainstream media as having “reason” to suppress the truth of the matter. As one of the only individuals who would have been aware of the source of the DNC Leaks, Assange’s statement corroborates a scenario where the DNC and parties described in Adam Carter’s work likely to have included Crowdstrike, may have participated in “suppressing knowledge” of the true origins and evidence surrounding the leak of the DNC emails by confusing them with the publication of the Guccifer 2.0 persona.

Despite Guccifer 2.0’s conflicting reports of having both been a Russian hacker and having contact with Seth Rich, the work of The Forensicator indicates that neither of these scenarios is likely true. What is suggested is that the files now known as “NGP-VAN” were copied by someone with access to a system connected to the DNC internal network, and that this action had no bearing on the files submitted to Wikileaks and were most likely unassociated with Seth Rich, and definitively not remotely “hacked” from Russia.

Liked it? Take a second to support The Duran on Patreon!
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of

Latest

More evidence of Clinton election meddling, as calls for investigation grow louder (Video)

The Duran Quick Take: Episode 85.

Alex Christoforou

Published

on

The Duran’s Alex Christoforou and Editor-in-Chief Alexander Mercouris discuss the real case for Russia collusion before and during the 2016 US Presidential election, not against Donald Trump, but the Clinton’s and the Democrat Party.

Remember to Please Subscribe to The Duran’s YouTube Channel.

Follow The Duran Audio Podcast on Soundcloud.

Authored by John Solomon, via The Hill


With Republicans on both House and Senate investigative committees having found no evidence of Donald Trump being guilty of Democrat-inspired allegations of Russian collusion, it is worth revisiting one anecdote that escaped significant attention during the hysteria but continues to have U.S. security implications.

As secretary of State, Hillary Clinton worked with Russian leaders, including Foreign Minister Sergey Lavrov and then-President Dmitri Medvedev, to create U.S. technology partnerships with Moscow’s version of Silicon Valley, a sprawling high-tech campus known as Skolkovo.

Clinton’s handprint was everywhere on the 2009-2010 project, the tip of a diplomatic spear to reboot U.S.-Russian relations after years of hostility prompted by Vladimir Putin’s military action against the former Soviet republic and now U.S. ally Georgia.

A donor to the Clinton Foundation, Russian oligarch Viktor Vekselberg, led the Russian side of the effort, and several American donors to the Clinton charity got involved. Clinton’s State Department facilitated U.S. companies working with the Russian project, and she personally invited Medvedev to visit Silicon Valley.

The collaboration occurred at the exact same time Bill Clinton made his now infamous trip to Russia to pick up a jaw-dropping $500,000 check for a single speech.

The former president’s trip secretly raised eyebrows inside his wife’s State Department, internal emails show.

That’s because he asked permission to meet Vekselberg, the head of Skolkovo, and Arkady Dvorkovich, a senior official of Rosatom, the Russian nuclear giant seeking State’s permission to buy Uranium One, a Canadian company with massive U.S. uranium reserves.

Years later, intelligence documents show, both the Skolkovo and Uranium One projects raised serious security concerns.

In 2013, the U.S. military’s leading intelligence think tank in Europe sounded alarm that the Skolkovo project might be a front for economic and military espionage.

“Skolkovo is an ambitious enterprise, aiming to promote technology transfer generally, by inbound direct investment, and occasionally, through selected acquisitions. As such, Skolkovo is arguably an overt alternative to clandestine industrial espionage — with the additional distinction that it can achieve such a transfer on a much larger scale and more efficiently,” EUCOM’s intelligence bulletin wrote in 2013.

“Implicit in Russia’s development of Skolkovo is a critical question — a question that Russia may be asking itself — why bother spying on foreign companies and government laboratories if they will voluntarily hand over all the expertise Russia seeks?”

A year later, the FBI went further and sent letters warning several U.S. technology companies that had become entangled with Skolkovo that they risked possible espionage. And an agent in the bureau’s Boston office wrote an extraordinary op-ed to publicize the alarm.

Skolkovo “may be a means for the Russian government to access our nation’s sensitive or classified research development facilities and dual-use technologies with military and commercial application,” Assistant Special Agent in Charge Lucia Ziobro wrote in the Boston Business Journal.

The FBI had equal concern about Rosatom’s acquisition of Uranium One. An informer named William Douglas Campbell had gotten inside the Russian nuclear giant in 2009 and gathered evidence that Rosatom’s agents in the United States were engaged in a racketeering scheme involving kickbacks, extortion and bribery.

Campbell also obtained written evidence that Putin wanted to buy Uranium One as part of a strategy to obtain monopolistic domination of the global uranium markets, including leverage over the U.S.

Campbell also warned that a major in-kind donor to the Clinton Global Initiative was simultaneously working for Rosatom while the decision for U.S. approval was pending before Hillary Clinton’s department. Ultimately, her department and the Obama administration approved the transaction.

The evidence shows the Clintons financially benefited from Russia — personally and inside their charity — at the same time they were involved in U.S. government actions that rewarded Moscow and increased U.S. security risks.

The intersections between the Clintons, the Democrats and Russia carried into 2016, when a major political opposition research project designed to portray GOP rival Donald Trump as compromised by Moscow was launched by Clinton’s presidential campaign and brought to the FBI.

Glenn Simpson’s Fusion GPS research firm was secretly hired by the Clinton campaign and Democratic Party through their law firm, Perkins Coie.

Simpson then hired retired British intelligence operative Christopher Steele — whom the FBI learned was “desperate” to defeat Trump — to write an unverified dossier suggesting that Trump’s campaign was colluding with Russia to hijack the election.

Simpson, Steele and Perkins Coie all walked Trump-Russia related allegations into the FBI the summer before the election, prompting agents who openly disliked Trump to launch a counterintelligence probe of the GOP nominee shortly before Election Day.

Simpson and Steele also went to the news media to air the allegations in what senior Justice Department official Bruce Ohr would later write was a “Hail Mary” effort to influence the election.

Congressional investigators have painstakingly pieced together evidence that shows the Clinton research project had extensive contact with Russians.

Ohr’s notes show that Steele’s main source of uncorroborated allegationsagainst Trump came from an ex-Russian intelligence officer. “Much of the collection about the Trump campaign ties to Russia comes from a former Russian intelligence officer (? not entirely clear) who lives in the U.S.,” Ohr scribbled.

Steele’s dossier also relied on information from a Belarus-born Russian businessman, according to numerous reports and a book on the Russia scandal.

Steele and Simpson had Russian-tied business connections, too, while they formulated the dossier.

Steele worked for the lawyers for Russian oligarch Oleg Deripaska and tried to leverage those connections to help the FBI get evidence from the Russian aluminum magnate against Trump campaign chairman Paul Manafort.

The effort resulted in FBI agents visiting Deripaska in fall 2016. Deripaska told the agents that no collusion existed.

Likewise, Simpson worked in 2016 for the Russian company Prevezon — which was trying to escape U.S. government penalties — and one of its Russian lawyers, Natalia Veselnitskaya. In sworn testimony before the Senate Judiciary Committee, Simpson admitted he dined with Veselnitskaya both the night before and the night after her infamous meeting with Donald Trump Jr. at Trump Tower in June 2016.

Simpson insists the two dinners sandwiching one of the seminal events in the Trump collusion narrative had nothing to do with the Trump Tower meeting, a claim many Republicans distrust.

Whatever the case, there’s little doubt the main instigators of the Clinton-inspired allegations against Trump got information from Russians and were consorting with them during the political opposition project.

This past week, we learned from Senate Intelligence Committee Chairman Richard Burr (R-N.C.) that his committee came to the same conclusion as the House: There is no evidence of collusion between the Trump campaign and Russia.

But now there is growing evidence — of Democratic connections to Russia. It’s enough that former House Intelligence Committee Chairman Devin Nunes (R-Calif.) believes a probe should be opened.

There is “obvious collusion the Democrats had through Glenn Simpson and through Fusion GPS, that they were talking directly to Russia,” Nunes told Hill.TV’s “Rising” in an interview to be aired Monday.

Collusion can be criminal if it involves conspiracy to break federal laws, or it can involve perfectly legal, unwitting actions that still jeopardize America’s security against a “frenemy” like Russia.

There is clear evidence now that shows Hillary Clinton’s family and charity profited from Moscow and simultaneously facilitated official government actions benefiting Russia that have raised security concerns.

And there’s irrefutable evidence that her opposition research effort on Trump — one that inspired an FBI probe — was carried out by people who got information from Russia and were consorting with Russians.

It would seem those questions deserve at least some of the scrutiny afforded the Trump-Russia collusion inquiry that is now two-plus years old.


NOTE: This story has been updated from the original to correct that Uranium One is a Canadian company and to clarify that House and Senate investigating committees have cleared the president.

John Solomon is an award-winning investigative journalist whose work over the years has exposed U.S. and FBI intelligence failures before the Sept. 11 attacks, federal scientists’ misuse of foster children and veterans in drug experiments, and numerous cases of political corruption. He is The Hill’s executive vice president for video

 

Liked it? Take a second to support The Duran on Patreon!
Continue Reading

Latest

Douma chemical weapons hoax exposed by BBC producer

Very frightening for us all is the coordination of propaganda between the States of US, Britain, France and Israel.

Richard Galustian

Published

on

It is beyond doubt that the White Helmets ‘staged’ the false flag operation at the Douma hospital that caused President Trump to attack Syria last April.

Days after the attack the much to be admired, yet still maligned by many, investigative reporter, Robert Fisk was on the ground in Douma and interviewed countless people, videoed the scene, made it public in the newspapers and by TV the fact of the fake sarin attack.

What happened next were attempts to rubbish Fisk’s story; a almost frightening Orwellian propaganda machine kicked in….and went into overdrive. That is to say a combination of ‘corrupt’ reporters; some just naive or dumb, many of whom had never been to Douma or even Syria, plus the full weight of the US, British and French Governments and finally, not forgetting, one of the greatest fraudsters of this century an absolute nobody, that calls himself Eliot Higgins and his ‘Bellycat Organisation’, all weighed in to accuse Fisk of lying.

Clearly not in order of importance but suffice to say Elliot Higgins, is now obviously ‘used’ as a convenient tool for Russia bashing by certain Western powers, but is a total fraud. Rather than write too much about this person, judge by reading an exposé that couldn’t be more revealing, uncovering his lie in the Daily Telegraph (link:http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/10730163/The-blogger-who-tracks-Syrian-rockets-from-his-sofa.html).

Not much more need be said about this con-man turned ‘G-Man’. However later in this piece, I will quote some of the Douma ridiculing propaganda of Higgins/Bellingcat, as it is too crass not to be reminded of the way our governments operate.

So based on a complete lie, President Trump ordered an attack on an Assad controlled area in Syria using several bombs including 66 Tomahawk cruise missiles and 19 JASSM-ER (fired from USAF fighters, air to surface standoff missiles). The price for all was around $200million. Much needed money wasted that belongs to the people of US in these austere times.

That by the way does not include the cost of the coordinated attack by the British and French of a total (together) of 17 stormshadow missiles dropped from fighters. Its worth mentioning that in a pathetic display of oneupmanship directed at the British, the French made a last minute decision to add a meagre three more missile types to their attack; ‘Missiles de Croisière Navals’.

As said earlier it is important to remember the Orwellian ‘anti-truth’ propaganda and instead of commenting on it, I’ll just quote what Higgins/Bellingcat said at the time. “The OPCW-FFM report on the February 4 2018 chemical attack in Saraqib, Idlib, reveals not only information about the Saraqib attack, but also the broader use of chemical weapons in Syria by Assad, and additional evidence to support the theory that Assad’s Syrian government forces were behind the April 7 2018 chemical attack in Douma, Damascus. Consistent with Bellingcat’s earlier investigation into the Saraqib chemical attack, the OPCW-FFM report establishes it was the same case in Douma.”

Nonsense.

This scandal of this and other fake White Helmets videos is developing as more details emerge daily, so expect more facts matched with more disinformation and lies from the US and UK.

What we have is first a copy of a twitter exchange which is self explanatory:

So as to be absolutely clear, on February 13th, BBC Syria’s Producer said he could “without a doubt” prove that the Douma hospital scene was false, a White Helmets (WH) fake event.

He said “the Douma Hospital scene was staged. No fatalities occurred in the hospital. All the WH, activists and people I spoke to are either in Idlib or Euphrates Shield areas.

Only one person was in Damascus.”

The evidence is seen above in the tweet at 05:33 – 13 February 2019, the BBC Producer wrote on his personal, verified Twitter account, which has since been made private or perhaps blocked by persons or governments unknown, anyway someone who controls Twitter.

So some sort of what clearly must have been a false flag attack did happen at Douma but it was like a film scene, staged, using as left over evidence, cylinders filled with say oxygen even chlorine, anything but poison gas and certainly not Sarin gas. The cylinders were left in tact, undamaged as if laid there on the site rather than dropped from thousands of feet from the sky – and who can prove Assad’s airforce dropped them? – and how come they remained undamaged when hitting the ground? – ridiculous; how stupid do our governments think we, the people, are.

“Everything around the attack was manufactured for maximum effect.”

Adding “I can tell you that Jaysh al-Islam ruled Douma with an iron fist. They co-opted activists, doctors and humanitarians with fear and intimidation.”

In fact, one of the 4 people filming the scene was Dr. Abu Bakr Hanan, whom the BBC Producer described as a “brute and shifty” doctor affiliated with Jaysh Al-Islam. The Producer further stating that the narrative should be that “there weren’t enough doctors”. That said, there was one even (seen and filmed) filming and not taking part in the rescue efforts.” A joke!

Why, we must all ask, has no major newspaper or TV any large media outlet in US, UK or France headlined or even mentioned these new facts, that Douma was a lie, that it was staged?

On 9 February, James Harkin, published in ‘The Intercept’ an article where Harkin speaks about Jaysh al-Islam’s rule in Douma, among others. His article ends with “What government pummels its citizens with bombs and chlorine to get them to pressure rebels to leave their city? At the same time, Jaish Al-Islam was sending volleys of improvised rockets into Damascus and snatching activists and members of religious minorities for ransom or to be disappeared. It’s between these two violent truths that the real story of the Syrian conflict begins to emerge not in a bewildering collage of images sent from a war zone, designed to terrify and outrage.”

To conclude, the BBC Producer was so disgusted at pro-rebel activists and rebels’ conduct and the seeming complicity of Western officials, he decide to speak out.

As far as the Russian government is concerned, they now are counter accusing the British government of ordering the White Helmets to fake a chemical attack to help persuade President Trump to unleash cruise missiles. The Russian response was to an allegation by the British government that the “demonisation” of the (thoroughly already discredited) White Helmets comes from the Russian government itself.

Which version do you believe?

Very frightening for us all is the coordination of propaganda between the States of US, Britain, France and Israel.

ALL these wars must stop.

I am neither pro-nor against Russia, but it is very clear to anyone that these wars and attempts at regime changing is a US/British/Israeli idea.

Liked it? Take a second to support The Duran on Patreon!
Continue Reading

Latest

Here’s Where America’s Imported Oil Comes from: Venezuela Is Currently the 4th-Largest

Saudi Arabia used to be the top foreign source of oil imported into the US, but now it’s only a very weak second-place to Canada.

Eric Zuesse

Published

on

Originally posted at strategic-culture.org:


At the present time, the latest month for which the US Department of Energy publishes the number of barrels per day (bpd) of oil that’s exported to the US is November 2018. Here are the rankings:

1. Canada        142,206 bpd

2. Saudi Arabia  30,028

3. Mexico        18,020

4. Venezuela     16,889

5. Iraq          11,767

6. Colombia      7,769

7. Russia        7,611

8. Ecuador       5,866

9. Nigeria       5,392

10. Algeria      4,848

11. UK           4,653

12. Norway       4,073

13. Kuwait       3,027

14. Brazil       2,777

15. Belgium      2,075

16. S. Korea     1,927

17. Netherlands  1,462

18. Egypt        1,405

19. UAE          1,771

20. China        1.268

21. France       1,239

22. Singapore    1,232

23. Indonesia    1,204

24. Argentina    1,101

25. Peru         1,061

26. Denmark      1,000

27. Brunei       961

28. Spain        846

29. Angola       833

Here were the top 10 for the entire year of 2015 as reported by Bloomberg Finance at Forbes. For comparison to today, the country’s sales and rank in November 2018 is also indicated [between brackets]”

1. Canada        3.2 million bpd  [1. Canada 142,206]

2. Saudi Arabia  1,1 [2. Saudi Arabia 30,028]

3. Venezuela     780,000 bpd [4. Venezuela 16,889]

4. Mexico        690,000 [3. Mexico 18,020]

5. Colombia      370,000 [6. Colombia 7,769]

6. Iraq          230,000 [5. Iraq 11,767]

7. Ecuador       225,000 [8. Ecuador 5,866]

8. Kuwait        210,000 [13. Kuwait 3,027]

9. Brazil        190,000 [14. Brazil 2,777]

10. Angola       190,000 [29. Angola, 833]

Clearly, the figures change over time. Whereas Angola was #10 in 2015, it’s #29 now; and whereas Russia, Nigeria, and Algeria, weren’t in the top 10 in 2015, they now are.

US President Donald Trump is bringing down the latest Venezuelan monthly number from 16,889 to close to zero. On 25 August 2017, Reuters headlined two stories, “Trump slaps sanctions on Venezuela; Maduro sees effort to force default” and “Venezuela says US sanctions designed to push Venezuela to default”. The first of those reported that, “US President Donald Trump signed an executive order that prohibits dealings in new debt from the Venezuelan government or its state oil company on Friday in an effort to halt financing that the White House said fuels President Nicolas Maduro’s ‘dictatorship’.” The second reported that Venezuela’s Government daid that Trump’s action “essentially forces the closure of its US refining unit Citgo,” which means bringing an end to Venezuela’s oil exports to the US

Venezuela’s socialized oil company, PDVSA, of which Citgo is the US distributor, had never prepared for the measures that Trump is now imposing, and Reuters’s report said, “As a result, it will be it tricky for PDVSA to refinance its heavy debt burden.” The Reuters report continued:

“Maduro may no longer take advantage of the American financial system to facilitate the wholesale looting of the Venezuelan economy at the expense of the Venezuelan people,” US Treasury Secretary Steven Mnuchin said on Friday.

PDVSA, the financial engine of Maduro’s government, is already struggling due to low global oil prices, mismanagement, allegations of corruption and a brain drain.

However, the likely failure of Venzuela’s oil company is due not only to the lowered price of oil, but to the fact that Venezuela’s oil is among the two costliest in the world to produce, because it’s from the dirtiest source, tar sands, much like Canada’s oil is. The difference between Canada and Venezuela is twofold: first, that whereas Canada is a vassal-state of the US empire and so its aristocracy is allied with America’s aristocracy (which controls America’s Government), Venezuela isn’t. And, second, that whereas Venezuela has a monoeconomy that’s based on oil (which accounts for around 95% of Venezuela’s exports), Canada does not.

Saudi Arabia used to be the top foreign source of oil imported into the US, but now it’s only a very weak second-place to Canada in this, exporting only 21% as much oil to the US as does Canada. This is a huge decline for the Sauds.

Whereas Saudi oil is the world’s most “light” or cleanest and least-costly to produce and therefore has the lowest “carbon footprint” of any oil, Canada and Venezuela have the most “heavy” or dirtiest and most-costly to produce and therefore have the highest “carbon footprint” of all the world’s oils.

(NOTE: There are many different ranking-systems for the ‘average’ cost per barrel of oil produced, such as this and this and these, but all tend to vastly underestimate in order to continue the case for fossil fuels. The BBC once noted that its calculation-system “only covers the cost of production, not the cost of exploration and development.” And it also ignored the cost of transit. It also ignored environmental costs. It also ignored the costs to taxpayers for the many subsidies they pay in order for the fossil-fuels investors to continue investing in those companies. The environmental site “The Energy Mix” headlined in April 2018, “Ditched Bitumen Desperately Seeks True Commitment” and reported that fewer and fewer investors were continuing to trust the industry’s reported numbers regarding the costs of tar-sands oils. Also, on 11 February 2019, they headlined “Trans Mountain’s Fee Plan for Fossil Customers Represents $2-Billion Taxpayer Subsidy”. But, mostly, the heavy taxpayer subsidizations to the fossil-fuels industries are ignored, both by consumers and by investors. Realistically, the tar-sands oils in both Canada and Venezuela are costing far more than any per-barrel oil price that’s below $100. They are money-losers, but bring lots of money to the ‘right’ people.)

So: the US is replacing the world’s cleanest oil with the world’s filthiest oil, and that’s not only from Canada but also from Venezuela. However, because the US aristocracy want to take over Venezuela, the US Government now is set to zero-out oil imports from Venezuela, so as to increase the pressure on Venezuela’s Government to place in charge there a leader who will do America’s bidding. Canada has been working right alongside the US to achieve that objective, and will probably be supplying to the US much (if not all) of the 16,889 bpd oil that currently has been supplied by the other producer of very dirty oil: Venezuela. The US produces fracked oil, which is dirty but not as dirty as that from Canada and Venezuela. The US, Canada, and Venezuela, have been committed to ignoring the global warming problem. To the extent that the problem becomes globally recognized, the oil-production in all three of those countries will decline in its marketable price even more than will the oil-production in other countries (especially than Saudi Arabia’s oil-production, since that’s the cleanest); and, so, the profits from those dirty oils will quickly (especially for Canada and Venezuela, where it has already happened) turn into losses. All three governments — Venezuela, Canada, and US — are trying to postpone that, till as late a time as possible.

Liked it? Take a second to support The Duran on Patreon!
Continue Reading

JOIN OUR YOUTUBE CHANNEL

Your donations make all the difference. Together we can expose fake news lies and deliver truth.

Amount to donate in USD$:

5 100

Validating payment information...
Waiting for PayPal...
Validating payment information...
Waiting for PayPal...
Advertisement

Advertisement

Quick Donate

The Duran
EURO
DONATE
Donate a quick 10 spot!
Advertisement
Advertisement

Advertisement

The Duran Newsletter

Trending