Connect with us

Latest

Video

News

Max Keiser DESTROYS Soros funded think tank that published list of RT guests calling them Kremlin “Useful Idiots” (Video)

The real “Useful Idiot” is the person being used by George Soros and the CIA.

Alex Christoforou

Published

on

6,469 Views

The NGO ‘European Values Think-Tank‘ is funded by the American Embassy in the Czech Republic (i.e. the CIA) and by the Open Society Foundation (i.e. George Soros)…so the ridiculous nature of the list should come as no surprise.

The propaganda think tank published a report on RT featuring an extensive list of US and European public figures who have been accused of ‘undermining western democracy’ just by appearing in RT shows.

The true useful idiot, used by Soros and the CIA to put the list together, Monika Richter was absolutely destroyed by Max Keiser (Video below).

Here is Richter’s profile as part of the “Kremlin Watch Program.”

Monika joined the Kremlin Watch Program in March 2017. She became interested in the Kremlin’s disinformation campaign with the onset of the Ukraine crisis in 2013, and subsequently devoted her graduate research to the effectiveness of this campaign with target audiences in the West. Her Masters thesis involved an online survey experiment with 1,200 U.S. participants that tested the attitudinal effects of exposure to Russian coverage of the Ukraine war. The study received national media coverage in the U.K. as the first controlled experiment on the impact of Kremlin-sponsored broadcasting aimed at Western citizens.

At Kremlin Watch, Monika focuses on the disinformation scene in the U.S. and the broader challenges of fighting information pollution in the age of unchecked digital media. She holds degrees in Politics and International Relations from the University of Oxford, St Antony’s College (MPhil) and the University of St Andrews (MA). Born to Czech emigrant parents and raised in the U.S., she speaks native Czech and English, as well as German (B2). Her full profile is available on LinkedIn.

Via RT

An NGO called the European Values Think-Tank has published a report on RT featuring an extensive list of US and European public figures who have been accused of “undermining western democracy” just by appearing in RT shows.

The report, claiming to be an “overview of RT’s editorial strategy and evidence of impact,”  comes with an Excel list of 2,327 people who have appeared on RT over the last four years. The names are carefully arranged in seven categories, including US politicians, UK politicians, European politicians and so on, and are arranged in alphabetical order. The list mentions the shows the guests appeared on, the total number of their appearances, and gives hyperlinks to all the relevant episodes.

The report states that appearing on the network is counterproductive and makes the guest a “useful idiot” to a “hostile foreign power.” Expressing one’s opinion on RT is considered by the NGO as equivalent to “complicity with the Russian propaganda machine.”

Although the list looks like a really thorough effort at cataloguing all of the RT guests, it’s got a number of strikingly weird blunders. For example, UK Foreign Secretary Boris Johnson is there, but only the link attached leads to a satirical show featuring someone impersonating him. Meanwhile, US Senator John McCain’s daughter is mistaken for the senator himself and “Politicking with Larry King” is unexpectedly referred to as “Politicking with Larry David.”

The report generally claims that RT is “an instrument of hostile foreign influence,” which has the sole purpose of “undermining public confidence in the viability of liberal democracy.”

It repeatedly discourages any public figures from potentially appearing on any of RT’s shows in the future, as those on the list are accused of boosting RT’s “credibility as a legitimate news network.”

The report asserts the opposite in no uncertain terms. It constantly describes RT as the “Kremlin’s mouthpiece” tasked with no less than destroying the western civilization and society from within.

It does not mince words calling RT “a second-rate news network with an abysmal reputation and dubious audience numbers” as well as “the Russian propaganda machine” and a “disinformation tool.”

However, it eventually gets so much enmeshed in its own allegations that it starts to contradict itself. The paper claims that RT’s influence on its western audiences ranges from “minimal to modest,” yet almost immediately says that the news network’s “specific effects” on its viewers “should be a research priority for all organizations and governments interested in countering the Kremlin’s disinformation campaign.”

It further says that Russia’s “disinformation campaign,” which includes RT’s activities, poses a “security hazard” that “should not be taken lightly,” and adds at the same time that it is “imperative” not to “overinflate” the threat of RT.

The report was prepared by Monika Richter, who is described as an analyst at the European Values Think-Tank who works specifically for the “Kremlin Watch Program” – a project aimed at “exposing and confronting instruments of Russian influence and disinformation operations focused against Western democracies.” Richter also cooperates with the Atlantic Council – a US-based think tank, which is known for its staunch anti-Russian stance.

The European Values Think-Tank was founded as an NGO in 2005 and is located in the Czech Republic. It claims to be a neutral, not-for-profit organization aimed at defending democracy and not linked to any political force.

However, its annual report reveals that one-quarter of its funding comes from various governmental actors, including the US and the UK embassies, the Czech government and several EU structures, such as the European Parliament and the European Commission as well as their subordinate bodies. According to the same report, the NGO receives most of its funding from a large number of private donors. Its biggest single donor is George Soros’s Open Society Foundation, which covers almost 10 percent of its funding.

George Barda, an environmental activist and social justice campaigner, called the report “disappointing” and “a piece of propaganda.”

“The reality is that dissident voices in the UK only rarely get into the mainstream media … and RT has been the only news network providing a regular platform for them. Much of this report is incredibly disappointing and it is clearly not even pretending to give any kind of serious consideration to the other side of the argument. It is a fairly standard piece of propaganda,” he said.

Do the author of this report and the politicians in the UK and the US really think that [such people] as Robert Kennedy Jr., Yanis Varoufakis, the former Foreign Minister of Scotland, Alex Salmond, or the former mayor of London are just ‘idiots’?” Afshin Rattansi, the host of RT’s “Going Underground” show said. “Of course, they are not and this is incredibly insulting,” he said, calling the report a “McCarthy atavism.”

He went on to say that the supporters of the anti-Russian campaign first criticize Moscow for allegedly censoring journalists and then suggest doing exactly the same in the West, thus revealing the inconsistency in their own views.

 

Liked it? Take a second to support The Duran on Patreon!
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of

Latest

Russian Il-20 downed by Syrian missile. Russia blames Israel. Israel blames Syria (Video)

The Duran – News in Review – Episode 110.

Alex Christoforou

Published

on

The unthinkable has happened in Syria.

The world now teeters on the brink of all out war in Syria as a Russian Il-20 was downed by Syrian missile after Israeli F-16s used it as cover during attack, according to statements made by the Russian Ministry of Defense.

President Vladimir Putin, answering a reporter’s question during a press conference with Hungarian PM Viktor Orban, said the downing of the Russian Il-20 plane looks like “a chain of tragic circumstances.” 

The Duran’s Alex Christoforou and Editor-in-Chief Alexander Mercouris discuss the tripwire triggered that has the potential to tip the fragile balance in Syria towards conflict between Russia, Iran and Israel.

Remember to Please Subscribe to The Duran’s YouTube Channel

The Russian military says an Israeli raid on Syria triggered a chain of events that led to its Il-20 plane being shot down by a Syrian S-200 surface-to-air missile. Moscow reserves the right to respond accordingly.

Russian Defense Ministry spokesman Maj. Gen. Igor Konashenkov said…

“Israel did not warn the command of the Russian troops in Syria about the planned operation. We received a notification via a hotline less than a minute before the strike, which did not allow the Russian aircraft to be directed to a safe zone.”

The statement by the Russian Defense Ministry said that four Israeli F-16 fighter jets attacked targets in Syria’s Latakia after approaching from the Mediterranean.

The Israeli warplanes approached at a low altitude and “created a dangerous situation for other aircraft and vessels in the region.”

The statement further said that 15 Russian military service members have died as a result…

“The Israeli pilots used the Russian plane as cover and set it up to be targeted by the Syrian air defense forces. As a consequence, the Il-20, which has radar cross-section much larger than the F-16, was shot down by an S-200 system missile.”

According to reports from RT, the Russian military said that the French Navy’s frigate ‘Auvergne,’ as well as a Russian Il-20 plane were in the area during the Israeli operation.

Map of the incident on September 17 in Syria provided by the Russian defense ministry.

The Russian ministry said the Israelis must have known that the Russian plane was present in the area, but this did not stop them from executing “the provocation.” Israel also failed to warn Russia about the planned operation in advance. The warning came just a minute before the attack started, which “did not leave time to move the Russian plane to a safe area,”the statement said.

The statement gives a larger death toll than earlier reports by the Russian military, which said there were 14 crew members on board the missing Il-20. It said a search and rescue operation for the shot-down plane is underway.

A later update said debris from the downed plane was found some 27km off the Latakia coast. The search party collected some body parts, personal possessions of the crew, and fragments of the plane.

Meanwhile Israel has come out to blame the Syrian government for the downing of the military plane, according to an IDF statement.

Israel said that it “expresses sorrow for the death of the aircrew members” of the Russian plane. However, it stated that the government of Bashar Assad “whose military shot down the Russian plane,” is “fully responsible” for the incident.

Israel further blamed Iran and Hezbollah for the incident.

The Israel Defense Forces (IDF) explained that its jets were targeting a Syrian facility “from which systems to manufacture accurate and lethal weapons were about to be transferred on behalf of Iran to Hezbollah in Lebanon.”

Israel claimed that the weapons were “meant to attack Israel.”

Via RT

The IDF assumed that the Syrian anti-air batteries “fired indiscriminately” and didn’t “bother to ensure that no Russian planes were in the air.” The Israelis said that when the Syrian military launched the missiles which hit the Russian plane, its own jets were already within Israeli airspace. “During the strike against the target in Latakia, the Russian plane that was then hit was not within the area of the operation.”

According to the Israeli military, both IDF and Russia have “a deconfliction system,” which was agreed upon by the leadership of both states, and “has proven itself many times over recent years.” The system was in use when the incident happened, the IDF stated. The IDF promised to share “all the relevant information” with Russia “to review the incident and to confirm the facts in this inquiry.”

The military presented a four-point initial inquiry into events in Latakia. It insisted that “extensive and inaccurate” Syrian anti-aircraft fire caused the Russian jet “to be hit and downed.”

The Russian Il-20 aircraft, with 15 crew on board, went off radar during an attack by four Israeli jets on Syria’s Latakia province late Monday. Later on Tuesday the Russian Defense Ministry said that an Israeli raid on Syria triggered a chain of events that led to its plane being shot down by a Syrian S-200 surface-to-air missile.

Liked it? Take a second to support The Duran on Patreon!
Continue Reading

Latest

Trump Orders Immediate Release Of All Text Messages, Carter Page FISA Application From Russia Investigation

Trump has ordered the DOJ to release all text messages related to the Russia investigation with no redactions.

Published

on

Via Zerohedge

President Trump has ordered the Department of Justice to release all text messages related to the Russia investigation with no redactions, of former FBI Director James Comey, his deputy Andrew McCabe, now-fired special agent Peter Strzok, former FBI attorney Lisa Page and twice-demoted DOJ official Bruce Ohr.

Also released will be specific pages from the FBI’s FISA surveillance warrant application on former Trump campaign aide Carter Page, as well as interviews with Ohr.

The statement reads in full:

“At the request of a number of committees of Congress, and for reasons of transparency, the President has directed the Office of the Director of National Intelligence and the Department of Justice (including the FBI) to provide for the immediate declassification of the following materials: (1) pages 10-12 and 17-34 of the June 2017 application to the FISA court in the matter of Carter W. Page; (2) all FBI reports of interviews with Bruce G. Ohr prepared in connection with the Russia investigation; and (3) all FBI reports of interviews prepared in connection with all Carter Page FISA applications.

In addition, President Donald J. Trump has directed the Department of Justice (including the FBI) to publicly release all text messages relating to the Russia investigation, without redaction, of James Comey, Andrew McCabe, Peter Strzok, Lisa Page, and Bruce Ohr

***

As we reported last Monday, Trump had been expected to release the documents any time – with specific attention to the Page documents and the “investigative activities of Justice Department lawyer Bruce Ohr” – who was demoted twice for lying about his extensive relationship  with Christopher Steele – the former MI6 spy who assembled the sham “Steele Dossier” used by the FBI in a FISA surveillance application to spy on Page.

Republicans on the House Intelligence and Judiciary committees believe the declassification will permanently taint the Trump-Russia investigation by showing the investigation was illegitimate to begin with. Trump has been hammering the same theme for months.

  • They allege that Bruce Ohr played an improper intermediary role between the Justice Department, British spy Christopher Steele and Fusion GPS — the opposition research firm that produced the Trump-Russia dossier, funded by Democrats. (Ohr’s wife, Nellie, worked for Fusion GPS on Russia-related matters during the presidential election — a fact that Ohr did not disclose on federal forms.)
  • And they further allege that the Obama administration improperly spied on Carter Page — all to take down Trump. –Axios

Ohr, meanwhile, met with Russian billionaire Oleg Deripaska in 2015 to discuss helping the FBI with organized crime investigations, according to The Hill‘s John Solomon. The meeting with the Putin ally was facilitated by Steele.

Last month Trump called Ohr a disgrace, while also tweeting: “Will Bruce Ohr, whose family received big money for helping to create the phony, dirty and discredited Dossier, ever be fired from the Jeff Sessions  “Justice” Department? A total joke!”

Trump’s threat came one day after two tweets about Ohr, noting a connection to former FBI agent Peter Strzok, as well as a text sent by Ohr after former FBI Director James Comey was fired in which Ohr says “afraid they will be exposed.”

According to emails turned over to Congressional investigators in August, Christopher Steele was much closer to Bruce Ohr and his wife Nellie than previously disclosed.

Steele and the Ohrs would have breakfast together on July 30, 2016 at the Mayflower Hotel in downtown Washington D.C., days after Steele turned in installments of his infamous “dossier” on July 19 and 26. The breakfast also occurred one day before the FBI formally launched operation “Crossfire Hurricane,” the agency’s counterintelligence operation into the Trump campaign.

“Great to see you and Nellie this morning Bruce,” Steele wrote shortly following their breakfast meeting. “Let’s keep in touch on the substantive issues/s (sic). Glenn is happy to speak to you on this if it would help.”

“After two years of investigations and accusations from both sides of the aisle about what documents indicate, it is past time for documents to be declassified and let the American people decide for themselves if DoJ and FBI acted properly,” Freedom Caucus chairman Mark Meadows told Axios earlier Sunday.

In early August, journalist Paul Sperry tweeted that Trump may use his presidential authority to declassify “20 redacted pages of a June, 2017 FISA renewal, “and possibly” 63 pages of emails and notes between “Ohr & Steele,” and FD-302 summaries of 12 interviews.”

President Trump threatened to declassify documents two weeks ago – one day after the New York Times allegedly published an anonymous Op-Ed claiming to be from a White House official claiming to be part of an unelected “resistance” cabal within the Trump administration.

“The Deep State and the Left, and their vehicle, the Fake News Media, are going Crazy – & they don’t know what to do,” Trump tweeted earlier this month, adding: “The Economy is booming like never before, Jobs are at Historic Highs, soon TWO Supreme Court Justices & maybe Declassification to find Additional Corruption. Wow!”

Trump’s threat comes as calls by frustrated GOP legislators to release the documents have hit a fevered pitch. Spearheading the effort are Republican Reps. Meadows, Jim Jordan, Matt Gaetz and Lee Zeldin – who have repeatedly asked Trump to declassify more of the heavily redacted FISA surveillance warrant on former Trump campaign aide Carter Page in late 2016.

In June, Republicans on the House Intelligence Committee asked President Trump to declassify key sections of Carter Page’s FISA warrant application, according to a letter obtained by Fox News.

Carter Page, the DOJ/FBI’s person of interest, weighed in on the matter in late August, tweeting: “The Corrupt DOJ, co-conspirators in the DNC and their high-priced consultants correctly believed they had American democracy and the FISA Court over a barrel in 2016.”

Liked it? Take a second to support The Duran on Patreon!
Continue Reading

Latest

De-Dollarization Tops Agenda at Russia’s Eastern Economic Forum

The Eastern Economic Forum (EEF) was held in Vladivostok on Sept.11-13. Founded in 2015, the event has become a platform for planning and launching projects to strengthen business ties in the Asia-Pacific region.

Published

on

Via Strategic Culture

This year, the EEF brought together delegations from over 60 countries to discuss the topic “The Far East: Expanding the Range of Possibilities”. A total of 100 business events involving over 6,000 participants were held during the three days.

1,357 media personnel worked to cover the forum. Last year, the number of participants was 5,000 with 1,000 media persons involved in reporting and broadcasting. The EEF-18 gathered 340 foreign and 383 Russian CEOs. Nearly 80 start-ups from across South-East Asia joined the meeting.

CLICK HERE to Support The Duran >>

This year, a total of 175 agreements worth of 2.9 trillion rubles (some $4.3 billion) were signed. For comparison, the sum was 2.5 trillion rubles (roughly $3.7 billion) in 2017.

They included the development of the Baimsky ore deposits in Chukotka, the construction of a terminal for Novatek LNG at Bechevinskaya Bay in Kamchatka and the investment of Asian countries in Russia’s agricultural projects in the Far East.

Russian Direct Investment Fund (RDIF), Mail.Ru Group, Megafon and Chinese Alibaba inked an agreement on establishing AliExpress trade joint venture. Rosneft and Chinese CNPC signed an oil exploration agreement.

The Chinese delegation was the largest (1,096 people), followed by the Japanese (570 members). The list of guests included the president of Mongolia and prime ministers of Japan and South Korea.

It was also the first time Chinese President Xi Jinping attended the event to meet his Russian counterpart. The issue of de-dollarization topped the agenda. Russia and China reaffirmed their interest in expanding the use of national currencies in bilateral deals.

During the forum, Kirill Dmitriev, the head of RDIF, said the fund intends to use only national currencies in its transactions with China starting from 2019. It will cooperate with the China Development Bank.

This “yuanification” is making visible progress with Shanghai crude futures increasing their share of oil markets up to 14 percent or even more. China has signed agreements with Canada and Qatar on national currencies exchange.

READ MORE: Eastern Economic Forum opens new chapter in US-Russia dialogue

De-dollarization is a trend that is picking up momentum across the world. A growing number of countries are interested in replacing the dollar. Russia is leading the race to protect itself from fluctuations, storms and US-waged trade wars and sanctions.

Moscow backs non-dollar trade with Ankara amid the ongoing lira crisis. Turkey is switching from the dollar to settlements in national currencies, including its trade with China and other countries. Ditching the US dollar is the issue topping the BRICS agenda. In April, Iran transferred all international payments to the euro.

The voices calling for de-dollarization are getting louder among America’s closest European allies. In August, German Foreign Minister Heiko Maas called for the creation of a new payments system independent of the US.

According to him, Europe should not allow the United States to act “over our heads and at our expense.” The official wants to strengthen European autonomy by establishing independent payment channels, creating a European Monetary Fund and building up an independent SWIFT system.

Presenting his annual program, European Commission President Jean-Claude Juncker called on Sept. 12 for the European Union to promote the euro as a global currency to challenge the dollar.

According to him, “We must do more to allow our single currency to play its full role on the international scene.” Mr. Juncker believes “it is absurd that Europe pays for 80 percent of its energy import bill – worth 300 billion euros a year – in US dollars when only roughly 2 percent of our energy imports come from the United States.” He wants the raft of proposals made in his state of the union address to start being implemented before the European Parliament elections in May.

70% of all world trade transactions account for the dollar, while 20% are  settled in the euro, and the rest falls on the yuan and other Asian currencies. The dollar value is high to make the prices of consumer goods in the US artificially low. The demand for dollars allows refinancing the huge debt at low interest rates. The US policy of trade wars and sanctions has triggered the global process of de-dollarization.

Using punitive measures as a foreign policy tool is like shooting oneself in the foot. It prompts a backlash to undermine the dollar’s status as the world reserve currency – the basis of the US economic might. The aggressive policy undermines the US world standing to make it weaker, not stronger.

Liked it? Take a second to support The Duran on Patreon!
Continue Reading

JOIN OUR YOUTUBE CHANNEL

Your donations make all the difference. Together we can expose fake news lies and deliver truth.

Amount to donate in USD$:

5 100

Validating payment information...
Waiting for PayPal...
Validating payment information...
Waiting for PayPal...
Advertisement

Advertisement

Quick Donate

The Duran
EURO
DONATE
Donate a quick 10 spot!
Advertisement
Advertisement

Advertisement

The Duran Newsletter

Trending