Connect with us

Latest

News

Did the US-led coalition give the EXACT coordinates of Russian Aleppo hospital to Al-Qaeda for a missile attack?

Blood on the hands of the US, UK, France and their sympathizers for the Aleppo Hospital attack.

Alex Christoforou

Published

on

8,051 Views

This becoming a very familiar pattern. Every time Lavrov and Kerry appear to be making some sort of progress on ending hostilities in Syria, an unwarranted, and oddly timed attack on forces sided with the Syrian government occur.

On September 9th Russian Foreign Minister Sergey Lavrov and US Secretary John Kerry agreed to a cessation of hostilities in Syria, and an ultimatum for the US to finally separate the “moderate rebels” from the Al Qaeda-Al Nusra jihadi fighters.

As pressure mounted to have the full text of the Lavrov – Kerry agreement published for the international community to understand the exact conditions outlined (something the US was admittedly opposed to), the American air force “accidentally” attacked the Syrian Arab Army positions at Deir Ezzor, which resulted in the death of 80 soldiers who were making strong gains against ISIS.

The Duran’s Adam Garrie noted…

–the timing of the event, the political response, the way in which the US has disregarded the UN as a serious forum, and the uncertainty over whether the crime was an intentional or unintentional blunder, cannot be ignored.

The Russian Foreign Ministry have said quite frankly that the US airstrike has been an aid to ISIS. This is material fact and will be recorded in the annals of military history.

This morning, The Duran’s Alexander Mercouris reported that the Syrian army is rapidly moving closer to taking back Aleppo from US-Saudi backed Al Qaeda jihadists…some predict the end game is days away, the Syrian army predicts final defeat of Jihadis “within weeks”.

Lavrov and Kerry are once again discussing a diplomatic end to hostilities in and around Aleppo. The US, Turkey, Saudi Arabia, and the EU, are anxious to save whatever remains of their Al Qaeda regime change investment.

The Duran’s Alexander Mercouris reported that Russian Foreign Minister Sergey Lavrov has spelled out clearly the terms Russia is giving to the US and to the Jihadis in eastern Aleppo: “they must all leave the city by a fixed date or be treated as terrorists.” 

As diplomatic talks between Lavrov and Kerry intensify, to bring an end to fighting, the pattern of oddly timed attacks on forces sided with the Syrian government once again hit the news wires. This time the victim is not the Syrian army, but Russian doctors.

RT reported today that Russian doctors were killed in rebel shelling of a hospital in Aleppo…

A female Russian medical specialist has been killed and two more medics have been injured in a militant shelling of a mobile military hospital in Aleppo, the Russian Defense Ministry said.

Some local residents attending medical appointments were also injured during the shelling that targeted one of the field hospitals set up in the government held part of the city, the ministry added.

Russian military medics have begun to consult the residents of Syrian Aleppo’s eastern districts liberated from militants. They opened a clinic, a medical ward for children, a surgery department, an intensive care department, a laboratory and an x-ray room.

Russian Defense Ministry spokesman Maj. Gen. Igor Konashenkov issued a statement on the sudden attack that may ensure a decisive end to any sort of diplomacy that remains between Kerry and Lavrov.

The statement not only condemns the attack, but clearly places the blame on “terrorists’ patrons from the US, UK, France and their sympathizers” who, according to Konashenkov “provided the militants with information on the Russian hospital and its exact coordinates.” 

“Today, between 12:21 and 12:30pm [local time], a medical center of the Russian Defense Ministry’s mobile hospital in Aleppo was shelled by the militants during the reception time.”

“As a result of the direct hit of the reception ward, one female Russian military medic was killed [and] two medical specialists were severely injured.”

“We know who provided the militants with information on the Russian hospital and its exact coordinates. Therefore it’s not only the actual perpetrators who are responsible for murdering and wounding our medics who were administering aid to Aleppo children.”

“The hands of those who instigated this murder are also coated with the blood of our servicemen. Those who created, fed and armed those beats in human disguise, naming them ‘opposition’ for justification before their own conscience and voters. Yes, [this blood is on your hands], terrorists’ patrons from the US, UK, France and their sympathizers.”

The Russian Defense Ministry is calling on the international community to condemn the attack. We will wait and see if the establishment mainstream media even mentions the story within their news cycle.

We may also expect a western inspired false flag attack on, “say a UN convoy“, so as to divert attention away from this crime and thrust some good old “fake news” blame on Russian aggression.

“We calls on the entire international community, as well as the International Red Cross and Red Crescent, Doctors Without Borders (MSF) and other international organizations to strongly condemn the murder of Russian doctors who carried out their duty by delivering medical assistance to the civilians in Aleppo. All perpetrators and all those who ordered the shelling of the Russian Defense Ministry’s hospital in Aleppo must be held accountable for their actions.”

Advertisement
Comments

Latest

The CIA Owns the US and European Media

The CIA invented fake news.

Paul Craig Roberts

Published

on

Authored by Paul Craig Roberts:


William Blum shares with us his correspondence with Washington Post presstitute Michael Birnbaum. As you can tell from Birnbaum’s replies, he comes across as either very stupid or as a CIA asset.

When I received my briefing as staff associate, House Defense Appropriations Subcommittee, which required top secret clearance, I was told by senior members of the staff that the Washington Post was a CIA asset. Watching the Washington Post’s takedown of President Richard Nixon with the orchestrated Watergate story, that became obvious. President Nixon had made too many overtures to the Soviets and too many arms limitations agreements, and he opened to China. Watching President Nixon’s peace initiatives water down the threat level from the Soviet Union and Maoist China, the military/security complex saw a threat to its budget and power and decided that Nixon had to go. The assassination of President John F. Kennedy had resulted in far too much skepticism about the Warren Commission Report, so the CIA decided to use the Washington Post to get rid of Nixon. To keep the clueless American left hating Nixon, the CIA used its assets in the leftwing to keep Nixon blamed for the Vietnam war, a war that Nixon inherited and did not want.

The CIA knew that Nixon’s problem was that he could not exit the war without losing his conservative base, which was convinced of the nonsensical “Domino Theory.” I have always wondered if the CIA concocted the “Domino Theory,” as it so well served them. Unable to get rid of the war “with honor,” Nixon was driven to brutal methods to force the North Vietnamese to accept a situation that he could depart without defeat and soiling America’s “honor” and losing his conservative support base. The North Vietnamese wouldn’t bend, but the US Congress did, and so the CIA succeeded in discrediting among both the leftwing and righwing Nixon’s war management. With no one to defend him, Nixon was an easy target for the CIA.

Here is Blum’s exchange with Birnbaum. It is possible that Birnbaum is neither stupid nor a CIA asset, but just a person wanting to hold on to a job. The last thing he can afford to do is to disabuse readers of the “Russian Threat” when Bezos’ Amazon and Washington Post properties are dependent on the CIA’s annual subsidy of $600 million disquised as a “contract.”https://www.zerohedge.com/news/2016-12-20/cia-washington-post-and-russia-what-youre-not-being-told

The Anti-Empire Report # 159
Willian Blum

The mind of the mass media: Email exchange between myself and a leading Washington Post foreign policy reporter:
July 18, 2018

Dear Mr. Birnbaum,
You write Trump “made no mention of Russia’s adventures in Ukraine”. Well, neither he nor Putin nor you made any mention of America’s adventures in the Ukraine, which resulted in the overthrow of the Ukrainian government in 2014, which led to the justified Russian adventure. Therefore …?
If Russia overthrew the Mexican government would you blame the US for taking some action in Mexico?
William Blum

Dear Mr. Blum,
Thanks for your note. “America’s adventures in the Ukraine”: what are you talking about? Last time I checked, it was Ukrainians in the streets of Kiev who caused Yanukovych to turn tail and run. Whether or not that was a good thing, we can leave aside, but it wasn’t the Americans who did it.
It is, however, Russian special forces who fanned out across Crimea in February and March 2014, according to Putin, and Russians who came down from Moscow who stoked conflict in eastern Ukraine in the months after, according to their own accounts.
Best, Michael Birnbaum

To MB,
I can scarcely believe your reply. Do you read nothing but the Post? Do you not know of high State Dept official Victoria Nuland and the US Ambassador in Ukraine in Maidan Square to encourage the protesters? She spoke of 5 billion (sic) dollars given to aid the protesters who were soon to overthrow the govt. She and the US Amb. spoke openly of who to choose as the next president. And he’s the one who became president. This is all on tape. I guess you never watch Russia Today (RT). God forbid! I read the Post every day. You should watch RT once in a while.
William Blum

To WB,
I was the Moscow bureau chief of the newspaper; I reported extensively in Ukraine in the months and years following the protests. My observations are not based on reading. RT is not a credible news outlet, but I certainly do read far beyond our own pages, and of course I talk to the actual actors on the ground myself – that’s my job.
And: yes, of course Nuland was in the Maidan – but encouraging the protests, as she clearly did, is not the same as sparking them or directing them, nor is playing favorites with potential successors, as she clearly did, the same as being directly responsible for overthrowing the government. I’m not saying the United States wasn’t involved in trying to shape events. So were Russia and the European Union. But Ukrainians were in the driver’s seat the whole way through. I know the guy who posted the first Facebook call to protest Yanukovych in November 2013; he’s not an American agent. RT, meanwhile, reports fabrications and terrible falsehoods all the time. By all means consume a healthy and varied media diet – don’t stop at the US mainstream media. But ask yourself how often RT reports critically on the Russian government, and consider how that lacuna shapes the rest of their reporting. You will find plenty of reporting in the Washington Post that is critical of the US government and US foreign policy in general, and decisions in Ukraine and the Ukrainian government in specific. Our aim is to be fair, without picking sides.
Best, Michael Birnbaum

======================= end of exchange =======================

Right, the United States doesn’t play indispensable roles in changes of foreign governments; never has, never will; even when they offer billions of dollars; even when they pick the new president, which, apparently, is not the same as picking sides. It should be noticed that Mr Birnbaum offers not a single example to back up his extremist claim that RT “reports fabrications and terrible falsehoods all the time.” “All the time”, no less! That should make it easy to give some examples.

For the record, I think RT is much less biased than the Post on international affairs. And, yes, it’s bias, not “fake news” that’s the main problem – Cold-War/anti-Communist/anti-Russian bias that Americans have been raised with for a full century. RT defends Russia against the countless mindless attacks from the West. Who else is there to do that? Should not the Western media be held accountable for what they broadcast? Americans are so unaccustomed to hearing the Russian side defended, or hearing it at all, that when they do it can seem rather weird.

To the casual observer, THE UNITED STATES DISTRICT COURT FOR THE DISTRICT OF COLUMBIA indictments of July 14 of Russian intelligence agents (GRU) reinforced the argument that the Soviet government interfered in the US 2016 presidential election. Regard these indictments in proper perspective and we find that election interference is only listed as a supposed objective, with charges actually being for unlawful cyber operations, identity theft, and conspiracy to launder money by American individuals unconnected to the Russian government. So … we’re still waiting for some evidence of actual Russian interference in the election aimed at determining the winner.

The Russians did it (cont.)
Each day I spend about three hours reading the Washington Post. Amongst other things I’m looking for evidence – real, legal, courtroom-quality evidence, or at least something logical and rational – to pin down those awful Russkis for their many recent crimes, from influencing the outcome of the 2016 US presidential election to use of a nerve agent in the UK. But I do not find such evidence.

Each day brings headlines like these:

“U.S. to add economic sanctions on Russia: Attack with nerve agent on former spy in England forces White House to act”

“Is Russia exploiting new Facebook goal?”

“Experts: Trump team lacks urgency on Russian threat”

These are all from the same day, August 9, which led me to thinking of doing this article, but similar stories can be found any day in the Post and in major newspapers anywhere in America. None of the articles begins to explain how Russia did these things, or even WHY. Motivation appears to have become a lost pursuit in the American mass media. The one thing sometimes mentioned, which I think may have some credibility, is Russia’s preference of Trump over Hillary Clinton in 2016. But this doesn’t begin to explain how Russia could pull off any of the electoral magic it’s accused of, which would be feasible only if the United States were a backward, Third World, Banana Republic.

There’s the Facebook ads, as well as all the other ads … The people who are influenced by this story – have they read many of the actual ads? Many are pro-Clinton or anti-Trump; many are both; many are neither. It’s one big mess, the only rational explanation of this which I’ve read is that they come from money-making websites, “click-bait” sites as they’re known, which earn money simply by attracting visitors.

As to the nerve agents, it makes more sense if the UK or the CIA did it to make the Russians look bad, because the anti-Russian scandal which followed was totally predictable. Why would Russia choose the time of the World Cup in Moscow – of which all of Russia was immensely proud – to bring such notoriety down upon their head? But that would have been an ideal time for their enemies to want to embarrass them.

However, I have no doubt that the great majority of Americans who follow the news each day believe the official stories about the Russians. They’re particularly impressed with the fact that every US intelligence agency supports the official stories. They would not be impressed at all if told that a dozen Russian intelligence agencies all disputed the charges. Group-think is alive and well all over the world. As is Cold War II.

But we’re the Good Guys, ain’t we?

For a defender of US foreign policy there’s very little that causes extreme heartburn more than someone implying a “moral equivalence” between American behavior and that of Russia. That was the case during Cold War I and it’s the same now in Cold War II. It just drives them up the wall.

After the United States passed a law last year requiring TV station RT (Russia Today) to register as a “foreign agent”, the Russians passed their own law allowing authorities to require foreign media to register as a “foreign agent”. Senator John McCain denounced the new Russian law, saying there is “no equivalence” between RT and networks such as Voice of America, CNN and the BBC, whose journalists “seek the truth, debunk lies, and hold governments accountable.” By contrast, he said, “RT’s propagandists debunk the truth, spread lies, and seek to undermine democratic governments in order to further Vladimir Putin’s agenda.”

And here is Tom Malinowski, former Assistant Secretary of State for democracy, human rights and labor (2014-2017) – last year he reported that Putin had “charged that the U.S. government had interfered ‘aggressively’ in Russia’s 2012 presidential vote,” claiming that Washington had “gathered opposition forces and financed them.” Putin, wrote Malinowski, “apparently got President Trump to agree to a mutual commitment that neither country would interfere in the other’s elections.”

“Is this moral equivalence fair?” Malinowski asked and answered: “In short, no. Russia’s interference in the United States’ 2016 election could not have been more different from what the United States does to promote democracy in other countries.”

How do you satirize such officials and such high-school beliefs?

We also have the case of the US government agency, National Endowment for Democracy (NED), which has interfered in more elections than the CIA or God. Indeed, the man who helped draft the legislation establishing NED, Allen Weinstein, declared in 1991: “A lot of what we do today was done covertly 25 years ago by the CIA.” On April 12, 2018 the presidents of two of NED’s wings wrote: “A specious narrative has come back into circulation: that Moscow’s campaign of political warfare is no different from U.S.-supported democracy assistance.”

“Democracy assistance”, you see, is what they call NED’s election-interferences and government-overthrows. The authors continue: “This narrative is churned out by propaganda outlets such as RT and Sputnik [radio station]. … it is deployed by isolationists who propound a U.S. retreat from global leadership.”

“Isolationists” is what conservatives call critics of US foreign policy whose arguments they can’t easily dismiss, so they imply that such people just don’t want the US to be involved in anything abroad.

And “global leadership” is what they call being first in election-interferences and government-overthrows.

https://williamblum.org/aer/read/159

Continue Reading

Latest

Ukraine President Poroshenko moves to steal Russian Orthodox Church property

The Duran – News in Review – Episode 84.

Dmitry Babich

Published

on

The press service of the Patriarch of All Russias announced that the first person in the Russian Orthodox Church, Patriarch Kirill, will visit Istanbul on August 31, 2018, for a “very important talk” with his colleague, the Ecumenical Patriarch Bartholomew.

All Russia and all of Ukraine will be watching this meeting with their hearts beating. Bartholomew, even though not playing in the Orthodox world the same role as the Pope plays in the Catholic one, is in a “make or break” position now. Bartholomew has been asked by the Ukrainian president Petro Poroshenko to separate the Ukrainian “sister church” from the Moscow Patriarchate. The problem is that Russian and Ukrainian Orthodox believers belonged to the same church since Russia’s baptism in 988 AD, which makes it more than 1000 years. (Kirill is traditionally called the Patriarch of All Russias, meaning the White Russia, i.e. Belarus, and Small Russia, i.e. Ukraine.)

The head of the un-recognized pro-Poroshenko “alternative” Ukrainian church, Filaret Denisenko, said that Bartholomew’s agreement will mean an immediate confiscation of all the temples, chapels and monasteries in the country from the “pro-Moscow” church to the newly formed Unified Orthodox Church of Ukraine, which president Poroshenko announced would be founded right after getting Bartholomew’s eventual permission. Bartholomew’s response is awaited in September, so the visit of the Russian Patriarch to Bartholomew’s office in Istanbul has an urgent character. In Ukraine, several deputies warned of “bloody consequences” if the buildings of prayer start to be taken away from the traditional church.

The Duran’s Alex Christoforou and Political Analyst with Sputnik International, Dmitry Babich, discuss the move by Ukraine President Poroshenko to divide the Russian Orthodox Church and execute a massive land grab against the Russian Church that would be historic in size and scope.

Remember to Please Subscribe to The Duran’s YouTube Channel.


TURMOIL AROUND THE ANNIVERSARY

In The end of July 2018, on the eve of the 1030th anniversary of the Baptism of Kievan Rus, an Eastern Slavic proto-state, on whose territory the three modern states of Russia, Ukraine and Belarus are located today, the events of that long past epoch were suddenly echoed by some very modern pains. The authorities in Kiev, the site of baptism performed by prince Vladimir in 988 AD and currently the capital of Ukraine, spread fears among believers. Fears unheard of since Christianity was de facto “rehabilitated” in the former Soviet Union during the celebrations of the 1000th anniversary of the Baptism – under Mikhail Gorbachev in 1988.

The heads of Ukrainian transportation companies said in their many conversations with Ukrainian priests that they got “recommendations” from the authorities not to provide buses at the request of  peripheral parishes of the Ukrainian Orthodox Church of Moscow Patriarchate (UPTsMP in the local abbreviation). The aim of the authorities was to prevent UPTsMP from busing the believers into Kiev and holding a mass march there. Since UPTsMP openly condemns the ongoing civil war in Ukraine, refusing to call it a “Russian aggression” and retaining the word “Moscow” in its name, the authorities’ concerns are easy to explain. They were afraid that the march could be seen as a sign of the believers’ opposition to certain policies of the ruling regime in Ukraine. Namely, the policies aimed at total cut of ties to Moscow, advocated by the ruling regime in Ukraine.

PROBLEMS OF TRANSPORTATION

“We called dozens of various [transportation] companies and everywhere we heard total refusal. In the end, one of the heads of these companies confessed: they were unofficially prohibited to transport the believers to Kiev under threat of a physical violence,” the official site of the Ukrainian church quoted archpriest Oleg Dominsky as saying. Dominsky represented the Ovruch diocese of UPTsMP. https://ria.ru/religion/20180726/1525416709.html

Ovruch is located in the north-west of Ukraine, a few hundreds of miles away from Kiev. Similar complaints came from the Odessa, Nezhin and Chernovtsy regions of Ukraine. The metropolitan of the Ovruch diocese Vissarion said in an interview to the Kiev-based Ukrainian television channel  112UA: “Not only the transportation companies, but even simple believers face obstacles [on their way to Kiev]. People are… intimidated, some of them face threats of having problems with their jobs,” Vissarion said on 112UA channel. https://ria.ru/religion/20180726/1525416709.html

“SEPARATISTS” IN THE MAJORITY

However, on July 27, the UPTsMP’s  march in honor of the 1030th anniversary did take place, with about 250 thousand people attending it, according to the church’s own estimates. The deputy of Ukraine’s interior minister, Sergei Yarovoi, came with a much more modest estimate, telling the journalists that “about 20 thousand people took part” in the march of the church which the pro-government Ukrainian nationalist organizations often accuse of being “a pro-Moscow group of separatists in priests’ attire.”

Why was the Ukrainian government so much against the march commemorating something that happened 1030 years ago? “It had been clear long before the anniversary that this march would reveal the spiritual bonds between Ukrainians and Russians, since prince Vladimir during the baptism did not make any difference between these two nations. So, the authorities tried to prevent the march, while giving maximum support to an alternative event, organized by the so called Ukrainian church of Kiev Patriarchate, which is loyal to the authorities and calls the war in Ukraine a ‘Russian aggression,” said Vladimir Sinelnikov, the Ukrainian-born correspondent of the Russian Vesti FM radio station in Kiev. https://radiovesti.ru/brand/61178/episode/1860284/

According to Sinelnikov and several Ukrainian media outlets, the authorities are giving a clear preference to an “alternative” Ukrainian Orthodox church, the so called Ukrainian Orthodox Church of Kiev Patriarchate (UPTs KP), not recognized by any of the world’s Orthodox Patriarchates. This so called “church” is headed by “patriarch” Filaret Denisenko, an excommunicated former member of the Holy Synod of the Russian Orthodox Church who founded UPTsKP on the basis of Ukrainian nationalism and total rejection of any “spiritual communion” with Russia in 1992.

APOSTOLIC SUCCESSION

“We know that participants in the march organized by citizen Denisenko and his followers were bused in to Kiev by none other than the local administrations and other government bodies,” said Alexander Shchipkov, deputy head of the Russian Orthodox Church’s department for relations with society and media. “However, experience shows that excommunicated Denisenko and his so called church never attain the same numbers of supporters as the canonical Ukrainian church, which is officially a branch of the Russian Orthodox Church, sharing its apostolic tradition and many hundreds of years of history. For every true believer, this is more important than the government’s graces.”

According to historical records, Kievan Rus was officially baptized by prince Vladimir in the tenth century AD with the support and participation of the Greek Church in Constantinople, then the official church of the East Roman Empire, later referred to by historians as Byzantine. (In reality, the Byzantine emperors and their subjects called themselves Romans and considered their empire the same state as the legendary Roman empire of Julius Caesar. It is from Caesar that the word “tsar” emerged in the Russian language to designate the monarch, while Roman history became the root of the theory of “Moscow as the third Rome,” which presumed Moscow’s succession to the imperial city of Rome and its previous successor of Constantinople, the second Rome, that fell to Turkish hands in the fifteenth century.)

The first Orthodox bishops and metropolitans in Russia were Greeks from Constantinople, who got their “apostolic succession” from Christ’s own disciples, which visited Rome and Greece on many occasions, starting the tradition of “ordaining” new bishops and priests, which lasts to this day. Today, Russia, Ukraine and Belarus are in fact celebrating the 1030th anniversary of this unbroken tradition.

UNWANTED SEPARATION

“The strength of the Russian Orthodox Church and its Ukrainian sister UPTs MP lies in the apostolic succession, which the current Ukrainian government can neither provide nor imitate,” Moscow Patriarchate’s Shchipkov said. “The state cannot “create” a church, nor should it aspire to do it. But this is exactly what the Ukrainian authorities are trying to do, urging the Ukrainian Orthodox Church to merge with Denisenko’s entity and asking from the ecumenical Patriarch in Constantinople an autocephalous status for this new “united” Ukrainian church of their own invention.” In April this year, Ukraine’s president Petro Poroshenko and the country’s parliament did ask the Istanbul-based Patriarch Bartholomew to give “patriarch” Denisenko and his church an “autocephalous” status, thus breaking the more than 1000 years old link to Russia. Bartholomew is still considering that request. The Ukrainian Orthodox Church of Moscow Patriarchate protested, saying that it did not empower Poroshenko and Rada to ask Constantinople for any special new status for it. “This initiative is an abuse of power, an interference of state into church affairs,” the Church’s statement said. http://news.church.ua/2018/04/21/zayavlenie-ovcs-ukrainskoj-pravoslavnoj-cerkvi-po-povodu-obrashheniya-prezidenta-ukrainy-k-vselenskomu-patriarxu-varfolomeyu-otnositelno-predostavleniya-tomosa-ob-avtokefalii-pravoslavnoj-cerkvi-v-ukr/?lang=ru

SPIRITUAL LINK

However, besides a purely religious significance, today’s anniversary has an important humanitarian element, which goes far beyond the sphere of religion alone. Joint celebration of the Eastern Slavs’ baptism provides an enduring spiritual link between tens of millions of people, who in the 1990s suddenly became divided by newly emerged borders. Ukraine again gives the most vivid – and dramatic – example of this.

After the Maidan revolution in Ukraine in 2014 and the subsequent crackdown by the new authorities on all things Russian in that country, Ukrainian Orthodox Church of Moscow Patriarchate (UPTsMP) remained the only public organization in Ukraine which still legally has the word “Moscow” in its name. For millions of Ukrainian citizens, ethnic Russians or not, any kind of legal linkage to Russia is valuable and important. Besides the Cyrillic alphabet, which was given to both Russians and Ukrainians by the saintly teachers Cyril and Method in the 9th century, there are few non-Internet links that remain between the two countries. Already in the beginning of its rule in 2014, the new regime in Kiev terminated air flights between the two countries and banished Russian television and radio from Ukraine’s cable networks. Constant attempts to shut down the Russian embassy and to introduce a visa regime or just to close the borders are made from the Ukrainian side.

CHURCH SUCCEEDS WHERE GORBACHEV FAILS

But why does the church endure where diplomacy does not?

In the period of collapse of the Soviet Union as a successor to the Russian empire, which culminated in the country’s dissolution in 1991, the Russian church proved to be much wiser and more flexible than the Soviet state. It succeeded where the last president of the Soviet Union Mikhail Gorbachev failed.

“Russian Orthodox Church then gave its “periphery” so much autonomy, that this prevented the collapse of the whole structure. The unified state might collapse in tears, but the church did not follow it. It remained alive and did not give up its right to cater to believers on all sides of the newly emerged borders,” explains Yevgeny Nikiforov, the head of the Orthodox-oriented radio station Radonezh and a specialist in Russian church’s history.

Even before the collapse of the Soviet Union in 1991, Moscow Patriarchate allowed the sister churches in Ukraine, Belarus and Moldova to have their own budgets, to appoint their own bishops and to run all of their “earthly” activities (education, production of church items, etc.) without consulting anyone in Moscow. In return, the Russian Orthodox Church remained in “eucharistic union” with them, with representatives of these churches participating in the election of the Russian Patriarch of ROC. But what is most important, all believers in these countries and Russia can satisfy their religious needs on equal footing in any of these sister churches.

PATRIARCH IN DREAM OF KIEV

After his election in 2009, the Patriarch of the Russian Orthodox Church Kirill became much more active than his predecessors in propagating the idea of the “Russian world,” a free spiritual community of the individuals sharing Christian Orthodox values, anchored in Russian culture and having some knowledge (not necessarily proficiency) of the Russian language.

The tragic wars in Georgia and Ukraine in 2008 and 2014, when Christian Orthodox believers killed each other on both sides of the fronts, led to innumerable losses for both the church and its Orthodox parishioners. Dozens of Orthodox priests had to emigrate from Ukraine to Russia because of accusations of being “Moscow stooges.” But this suffering did not shatter the belief of Patriarch Kirill in the feasibility of Russian world and its benign nature.

For Kirill, there is a personal side to these conflicts: the tradition to celebrate the anniversaries of Prince Vladimir’s Baptism of Rus in Kiev, established by Kirill’s predecessors back in 2008, can no longer be continued because of the Ukrainian government’s negative stance towards him personally.

“The Patriarch feels very badly about the fact that the Ukrainian authorities do not let him visit Kiev, the cradle of Russian Orthodoxy,” explained Vladimir Legoyda, ROC’s representative in the Holy Synod’s department on public affairs. “For many centuries, this is the first time that the head of the Russian orthodox Church is facing such a constraint on his movement. But the Patriarch is sure that sooner or later such a visit will be possible again. We don’t support any sides in Ukraine’s war. We just want this war to end as soon as possible.”

Speaking to a convention of the world’s Orthodox churches’ representatives in Moscow on July 27, Patriarch Kirill denounced the attempts to divide and subdue the Ukrainian Orthodox Church, he condemned its discrimination and the attempts to disown it of its most famous  Pochayiv monastery and Kiev-Pechersk one. “For our church, Kiev is the same kind of a holy place as Jerusalem is for Christians of all creeds or Kosovo is for the Serb Orthodox church,” Kirill explained. He also asked the Ukrainian authorities not to “cut away” the Ukrainian church from the Moscow Patriarchate.

But will the official Kiev hear the Patriarch?  It may not, but after all, the link between the Russian and Ukrainian believers is really not of an earthly nature. And what God has tied together, will the governments be able to severe? Every true believer knows the answer to this question.

Continue Reading

Latest

Judicial Watch Calls for Re-Opening of Hillary Email Investigation After More Classified Info Found

Judicial Watching is calling for a re-opening of the investigation into Hillary Clinton’s emails after finding more classified information on the former Secretary of State’s non-“state.gov” email system.

The Duran

Published

on

Authored by Joseph Jankowski via PlanetFreeWill.com,


On Thursday, the watchdog revealed that it had received two batches, 184 pages and 45 pagesof newly uncovered emails belonging to Hillary Clinton from the U.S. Department of State sent and received over her unsecured server.

The emails were uncovered by a FOIA lawsuit filed on May 6, 2015, after the State Department failed to respond to a March 4, 2015 FOIA request seeking all emails sent or received by Clinton in her official capacity as Secretary of State, as well as all emails by other State Department employees to Clinton regarding her non-“state.gov” email address.

Judicial Watch broke down what they found:

  • On June 7, 2011, Clinton received classified information on her non-secure email account from former British Prime Minister Tony Blair, which Blair also forwarded to Jake Sullivan, about Blair’s Middle East negotiations with Israel, the Palestinians and the French
  • On January 26, 2010, Clinton’s Deputy Chief of Staff Jake Sullivan sent classified information via his unsecure Blackberry to Huma Abedin’s State Department email account that he’d earlier sent to Clinton’s and Abedin’s non-secure @clintonemail.com email accounts about U.K. negotiations with Northern Ireland.
  • On October 28, 2010, Clinton exchanges information with her friend Marty Torrey – a congressional aide – who asks Clinton in an email if she would advise that Torrey meet with former Pakistani President Pervez Musharraf. Clinton responds through her non-secure email account approving the meeting and notes that she is emailing him from Hanoi, Vietnam.
  • An email chain dated April 8, 2010, which contains a memo from Sid Blumenthal to Hillary Clinton related to the change of government in Kyrgyzstan, contains information classified “confidential” and is redacted as “foreign government information” and “foreign relations or foreign activities of the United States, including confidential sources.” Blumenthal urges Clinton to “develop relations” with the new government in Kyrgyzstan.

These emails caused Judicial Watch founder Tom Fitton to call for the Department of Justice to re-open the investigation into Clinton’s use of a private email server during her time in office.

“These emails were undercovered from the emails that Hillary Clinton tried to delete or otherwise hide from the American people,” Fitton said in a video posted Thursday. “These new emails once again show why the Clinton email investigation needs to be re-opened by the Justice Department.”

The batch of emails also disclosed a January 26, 2010, email to Hillary Clinton’s private server from her deputy chief of staff, Jake Sullivan, that is classified “confidential” and contains a “call sheet” that Clinton received prior to a call with Northern Ireland political leaders.

Interesting, but not surprising, is also an email that shows a meeting scheduled between Hillary Clinton and leftwing billionaire George Soros.

Continue Reading

JOIN OUR YOUTUBE CHANNEL

Advertisement

Your donations make all the difference. Together we can expose fake news lies and deliver truth.

Amount to donate in USD$:

5 100

Waiting for PayPal...
Validating payment information...
Waiting for PayPal...

Advertisement
Advertisements

Quick Donate

The Duran
EURO
DONATE
Donate a quick 10 spot!
Advertisement

Advertisements

The Duran Newsletter

Advertisement
Advertisement

Trending